Hulp is onderweg!

Veelgestelde vragen

Heb je onze bezorger gemist, wil je je pakket volgen, of heb je andere vragen over je zending? We helpen je natuurlijk van harte, en het liefst razendsnel. Daarom staan de meest voorkomende vragen en antwoorden hier op ‘n rij. Check even of je daarmee geholpen bent. Zit er niets voor je bij? Dan is er altijd nog de klantenservice.

Ontvangen

Op track en trace staat dat mijn pakket is bezorgd, maar ik heb niks ontvangen

Staat op de track en trace dat je pakket is bezorgd, maar heb je het niet ontvangen? Dat is natuurlijk erg vervelend! Maar geen zorg, meestal is je zending gewoon nog naar je onderweg. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen.

Bekijk snel wat je kunt doen

Wanneer wordt mijn pakket geleverd?

Heb je van de afzender, bijvoorbeeld de webshop waar je iets hebt besteld, een zendingsnummer ontvangen? Dan volg je het pakket altijd online met track en trace. Je kunt de status bekijken zodra het pakket bij ons is aangemeld. Dat kan soms even duren. Wij bezorgen je pakket van maandag tot en met zaterdag, in verschillende tijdvensters. 

Bezorgtijd in Europa

Waar zie ik mijn pakketstatus?

Je gebruikt je zendingsnummer om de status van je pakket te checken. Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending. Heb je geen zendingsnummer? Vraag die dan op bij de verzender.

Mijn pakket is vertraagd of zoek. Wat kan ik doen?

Doet je pakket er langer over dan verwacht? Dit is natuurlijk erg vervelend! We werken hard om jouw pakket op het verwachte bezorgmoment bij je af te leveren. Door de grote hoeveelheden pakketten die we dagelijks verwerken, lukt dit helaas niet altijd. We proberen je zending alsnog zo snel mogelijk bij je te bezorgen.

Bekijk wat je kunt doen

Track en trace onduidelijk?

Hoe kan ik mijn bezorging wijzigen?

Niet thuis en wil je jouw bezorging wijzigen? Of wil je vaste bezorgvoorkeuren instellen voor al jouw zendingen? Lees meer over alles rondom jouw bezorging, of download de Mijn DHL app om direct aan de slag te gaan. 

Bezorging wijzigen
Meer over bezorgvoorkeuren

Ik heb een pakket ontvangen dat niet voor mij bestemd is

Is je pakket verwisseld met dat van iemand anders? Dat willen wij natuurlijk rechtzetten! Meld via onze chat dat je pakket is verwisseld. Dan worden de nodige gegevens opgevraagd en gaan we meteen voor je aan de slag.

Ik heb geen afhaalcode voor de DHL pakketautomaat, wat kan ik doen?

Kun je je pakket niet uit de DHL pakketautomaat halen omdat je de afhaalcode niet hebt? Doorloop het volgende stappenplan.

1. Check je ongewenste mail
Controleer je map voor ongewenste e-mail. Het bericht met de afhaalcode komt daar soms in terecht.

2. Dubbelcheck de locatie
Controleer of je pakket wel echt bij de pakketautomaat is afgeleverd. Het is namelijk mogelijk dat de bezorger is uitgeweken naar een ander (bemand) DHL ServicePoint. Bijvoorbeeld omdat de pakketautomaat een storing had, of omdat er geen kluisje beschikbaar was waar je pakket in past. Kijk daarom goed op track en trace bij welk afhaalpunt je pakket ligt. Voor een bemand afhaalpunt heb je geen afhaalcode nodig.

3. Neem contact op met de klantenservice
Is je pakket inderdaad in een pakketautomaat geleverd en zat de code niet tussen je ongewenste mail? Chat dan met onze klantenservice. Zorg ervoor dat je het zendingsnummer van het pakket bij de hand hebt. De klantenservice regelt dat je alsnog zo snel mogelijk een afhaalcode toegestuurd krijgt.

Waar kan ik een klacht indienen over de bezorging van mijn pakket?

Wil je een klacht indienen? Dat is vervelend om te horen. Je kunt een klacht het beste eerst indienen bij de afzender van je pakket, bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je je bestelling hebt gedaan. Die zorgt dan dat er bij ons een onderzoek wordt ingesteld.

Kom je er niet uit met de verzender? Je kunt een klacht in dat geval ook indienen bij de klantenservice van DHL eCommerce. Neem contact met ons op via chat.

Wat gebeurt er als het pakket niet kan worden afgeleverd?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd. 

Pas je bezorging eenvoudig aan
Je kunt er ook voor kiezen om je pakket opnieuw thuis of bij je buren te laten bezorgen. Je hebt dan de keuze uit verschillende data en tijdvakken overdag en in de avond. Wil je liever een ander DHL punt kiezen, ook dat is mogelijk. Je kunt je keuze tot 23:59 uur doorgeven. 

Geen niet-thuis code ontvangen?
Heb je geen kaart met niet-thuiscode en QR-code ontvangen, dan kun je via track en trace je bezorging online in orde maken met behulp van je zendingsnummer en postcode. Kom je er niet uit? Neem gerust contact met ons op via chat

Wat betekent de track en trace status ‘zending nog niet ontvangen of verwerkt’?

Als je pakket in track en trace deze status heeft, hebben wij je pakket nog niet ontvangen van de verzender, of moet deze nog worden gescand. Hou track en trace of de Mijn DHL app in de gaten. Als je pakket is gesorteerd, krijg je direct bericht. 

Ik heb geen zendingsnummer ontvangen. Wat nu?

Als je geen zendingsnummer (meer) hebt, raden wij je aan contact op te nemen met de afzender van je pakket. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld. Het zendingsnummer is bekend bij de afzender.

Mijn pakket is teruggestuurd naar de afzender. Wat kan ik doen?

Wij kunnen je pakket dan helaas niet meer onderscheppen. We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd. 

Kan ik mijn pakket op een ander adres laten bezorgen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Neem contact op met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld om je pakket op een ander adres te bezorgen.

Hoe gebruik ik mijn niet-thuiscode, en wat doe ik als hij niet werkt?

Op de pagina bezorging kies je eenvoudig met je niet-thuiscode voor een nieuwe bezorgmogelijkheid. Deze code is geldig totdat de bezorger bij jou voor de deur staat. Hoe eerder je kiest, hoe meer bezorgopties je hebt.

Geen code ontvangen?
Heb je geen niet thuis code of QR-code ontvangen, of werkt deze niet? Met behulp van je zendingsnummer en je postcode kun je via track en trace je bezorging ook aanpassen. Kom je er niet uit? Neem gerust contact met ons op.

Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint?

Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.

Kan iemand anders dan ik het pakket bij het DHL ServicePoint ophalen?

Voor het ophalen van een pakket is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Er zijn webshops die het pakket vanaf het DHL punt alleen aan jou willen afgeven. Soms zijn deze pakjes extra verzekerd en is een handtekening van de originele ontvanger vereist. Je leest dit in de e-mail over je bezorging. Kom dan gezellig zelf langs bij onze shop en krijg je het pakket op vertoon van een geldig legitimatiebewijs. 

Als bovenstaande niet in de e-mail staat vermeld dan mag iemand anders dan de ontvanger in de meeste gevallen het pakket afhalen, maar alleen met geldige legitimatie.

Moet ik voor ieder pakket een nieuwe bezorgafspraak maken?

Nee, dat hoeft niet. Je kunt in onze Mijn DHL app een vaste voorkeur opgeven. Standaard bezorgen we dan bij je favoriete DHL ServicePoint bijvoorbeeld, of op een plek rondom je huis. Je kunt dan trouwens nog altijd een aparte bezorgafspraak voor elk los pakket maken, mocht je standaard voorkeur niet uitkomen.

Hoe weet ik zeker dat e-mails uit naam van DHL te vertrouwen zijn?

Twijfel je over de echtheid van een mail? Er zijn verschillende manieren waarop je kunt controleren of een e-mail uit naam van DHL spam is of niet. Bekijk dit artikel om te zien wat je kunt doen.

Verzenden

Hoe verstuur ik een pakket met DHL eCommerce?

Met de Mijn DHL app maak je in no-time je pakket klaar voor vertrek. Klik eerst op ‘Nieuwe zending’, selecteer het gewicht (maximaal 20 kg) en zorg dat je pakket niet groter is dan 80x50x35 cm (l-b-h). Vul je eigen gegevens en die van de ontvanger in. Betaal eenvoudig de kosten voor je pakket online met iDEAL of creditcard.. Nu alleen nog je verzendlabel printen, op je pakket plakken, en klaar! Geen printer in huis? Kies dan voor printloos versturen, en laat de QR-code zien op een DHL punt.

Liever niet je label online aanmaken? Dan kun je dit ook op een DHL ServicePoint laten doen. Het label kost dan €1,- extra. Op een DHL punt kun je alleen labels laten printen voor pakketten binnen Nederland.

Direct versturen
Download de app
Verboden te versturen

Hoe snel bezorgt DHL mijn pakket?

Binnen Nederland bezorgen we je pakket in principe de volgende dag, mits je pakket op tijd is afgeleverd. Door drukte kan het gebeuren dat je pakket langer onderweg is dan gepland. De bezorgduur van pakketten naar het buitenland hangt af van de bestemming. 

Bezorgduur Europa

Waar vind ik het dichtstbijzijnde afleverpunt?

Je kunt je pakket afgeven bij een DHL winkel of in een DHL Pakketautomaat achterlaten om het te versturen. Met 4.000 punten in Nederland is er altijd wel eentje bij jou in de buurt. Vind jouw DHL ServicePoint.

Hoe weet ik wanneer mijn pakket wordt afgeleverd?

Met track en trace volg je je pakket binnen Nederland op de voet. Elk moment van de dag. Een pakket naar het buitenland volg je via de internationale track en trace. Alleen voor brievenbuspakketten naar het buitenland is geen track en trace beschikbaar.

Hou het zendingsnummer en de postcode van de ontvanger bij de hand, dan weet je altijd precies waar je pakket zich bevindt. We sturen je een e-mail of sms zodra je pakket is afgeleverd.

Ik heb geen verzendlabel ontvangen, wat kan ik doen?

Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen of is het label niet leesbaar? Neem dan contact op met onze klantenservice om het label opnieuw te ontvangen.

Wat mag ik niet met DHL versturen?

Er zijn regels voor wat je wel en niet mag versturen met DHL eCommerce. Uit veiligheidsoverwegingen is het verboden om bepaalde artikelen en stoffen te versturen. Twijfel je? Check jouw artikel vóór verzending bij onze klantenservice. 

Overzicht verboden artikelen

Hoe werkt printloos versturen?

Als je een pakketje verstuurt met DHL, druk je zelf je label af. Heb je geen printer in huis? Kies dan de optie ‘Geen printer in huis’. Geef je pakket af in een winkel met een DHL ServicePoint en laat de QR-code op je mobiel scannen. Dan doen wij de rest.

Wil je het pakket afgeven bij een DHL Pakketautomaat? Dan is printloos verzenden niet mogelijk. Versturen met een QR-code kan nu alleen nog voor pakjes binnen Nederland.

Direct versturen

Kan ik enveloppen versturen?

Je kunt met DHL eCommerce heel eenvoudig enveloppen versturen. Via My DHL Portal maak je in een paar simpele stappen een zending aan. Dat gaat precies hetzelfde als bij brievenbuspakketjes. Let op: je kunt geen ansichtkaarten of brieven versturen. Bekijk hier welke goederen je nog meer niet mag versturen. 

Direct versturen

Kan ik een pakket versturen naar een postbus- of antwoordnummer?

Nee, helaas kun je bij DHL eCommerce geen pakket versturen dat is geadresseerd aan een postbusnummer of antwoordnummer.

Hoe weet de ontvanger dat het pakket is afgeleverd bij een DHL punt?

De ontvanger van je pakket krijgt een bericht per sms of e-mail als het is afgeleverd bij een DHL ServicePoint.

Hoe kan ik mijn internationale pakket volgen?

Gaat je pakje de grens over? Dan volg je ‘m met onze internationale track en trace. Zelfs in de verste uithoek van onze planeet. Handig!

Hoe groot mag een brievenbuspakje zijn?

De maximale afmetingen van een brievenbuspakje zijn: 38cm lang, 26,5 cm breed en 3,2 cm hoog. Zo weet je zeker dat je pakketje in elke brievenbus past. 

Wat kost het om een brievenbuspakje te versturen bij DHL eCommerce?

Een brievenbuspakje naar een DHL ServicePoint binnen Nederland verstuur je al voor €3,45 of naar een huisadres voor €3,95. Natuurlijk altijd mét track en trace. Pakketjes binnen Europa verstuur je al vanaf €8. 

Direct versturen

Retourneren

Hoe kan ik een pakket retour sturen en volgen?

Wil je een pakket retour sturen? Of heb je vragen over het verloop van jouw retourzending? We leggen het je graag uit!

Pakket retour sturen
Retourzending traceren

Wat is de status van mijn retourzending?

Zodra je jouw pakket bij DHL hebt afgegeven, krijg je een link naar track en trace. Daarmee kun je je pakket online volgen.

Als je je pakket hebt geretourneerd en je geen nieuwe status ziet nadat het is gesorteerd, kun je er ervan uitgaan dat het is afgeleverd bij de webshop waar je je aankoop hebt gedaan.

Bezorgvoorkeuren

Wat zijn bezorgvoorkeuren?

Je pakketjes voortaan op jouw manier bezorgd. Geef eenvoudig je bezorgvoorkeur op in Mijn DHL en wij leveren ze voortaan af op jouw favoriete plek. Bijvoorbeeld bij een DHL ServicePoint om de hoek, als je veel van huis bent. Of gewoon in de schuur, als je dat makkelijk vindt. Wil je toch een keer iets anders, dan pas je je bezorgvoorkeuren gewoon even aan in Mijn DHL.

Waarom is het een goed idee om mijn bezorgvoorkeuren door te geven?

Je geeft één keer aan welke bezorgmethode voor jou het beste werkt, en daar houden wij rekening mee. Zo is de kans dat je een bezorging mist veel kleiner en heb je je pakketje zo snel mogelijk binnen. Natuurlijk krijg je nog steeds een berichtje voordat we langskomen, zodat je kunt zien of we inderdaad volgens je voorkeur bezorgen. Komt je vaste plek een keer niet uit, dan pas je hem gewoon weer aan. Eenmalig, of voor altijd.

Waarom heeft DHL eCommerce deze dienst ontwikkeld?

Omdat er veel vraag naar was! Ontvangers lieten weten dat ze behoefte hadden aan een vaste en persoonlijke bezorgmethode, met duidelijke spelregels. Zodat je zeker weet dat je pakket veilig geleverd wordt waar jij dat wilt. En, mooi meegenomen: als we maar één keer hoeven langs te komen, voorkomen we onnodige CO2-uitstoot!

Hoe geef ik mijn vaste bezorgvoorkeuren op?

Ga in Mijn DHL rechtsboven naar je profiel. Daar geef je je bezorgvoorkeur op. Vergeet niet eerst je adres toe te voegen aan je profiel, anders weten we je natuurlijk niet te vinden. Verandert je keuze, dan kun je hem altijd weer aanpassen in je profiel. Je kunt zelfs meerdere voorkeuren opgeven, bijvoorbeeld voor je werk- en thuisadres. Staat alles goed? Dan doen we er alles aan om je pakketjes volgens jouw voorkeur te bezorgen.

Uit welke opties kan ik kiezen voor mijn bezorgvoorkeur?

Op dit moment kun je kiezen voor ‘bezorgen op een DHL ServicePoint’ of ‘bezorgen op een plek rondom huis’. We streven ernaar om hier snel nieuwe opties aan toe te voegen.

Waarom wordt mijn pakket soms toch niet bij mijn favoriete DHL ServicePoint of DHL Pakketautomaat afgeleverd?

In sommige gevallen kunnen we je pakket niet bij je favoriete DHL punt of DHL Pakketautomaat afleveren. Dit gebeurt bijvoorbeeld als het pakket te groot is, er een leeftijdscheck moet plaatsvinden of als er iemand moet tekenen voor ontvangst. We bezorgen het dan bij je thuis.

Dat doen we ook als bezorging bij je thuis een dag sneller kan plaatsvinden dan bezorging bij jouw DHL ServicePoint of DHL Pakketautomaat. Zo loopt je bestelling geen onnodige vertraging op. Je kunt dit trouwens altijd nog handmatig aanpassen in Mijn DHL of op track en trace.

Een derde mogelijkheid is dat jouw favoriete DHL Pakketautomaat vol zit. We leveren je pakket dan af bij een DHL punt in de buurt.

Tenslotte willen we echt zeker weten dat pakketjes op de juiste bestemming aankomen. Daarom controleren we elke bezorging op basis van adres- en mailgegevens. Als we je mailadres niet van de afzender hebben ontvangen, kunnen we niet garanderen dat we je pakketje bij jouw DHL punt afleveren.

Hoe weet ik of mijn pakketje volgens bezorgvoorkeuren wordt geleverd?

Vóór de bezorging mailen we je altijd een pakketaankondiging. Daar staat in of we in dit geval volgens jouw voorkeur zullen bezorgen. Mail gemist? Je kunt altijd in de app of op track en trace checken hoe het ervoor staat.

Mijn vaste DHL ServicePoint is dicht. Wat nu?

Soms is een DHL ServicePoint op een bepaalde dag dicht. Of misschien gaat het helemaal sluiten. Als we daardoor je pakketje niet kunnen bezorgen, laten we dat meteen weten. Je kunt dan een andere voorkeur instellen. Als je dat nog niet hebt gedaan bezorgen we je pakketjes natuurlijk gewoon bij je thuis.

Wanneer worden mijn bezorgvoorkeuren actief?

Je bezorgvoorkeuren gaan in vanaf het moment dat je ze doorgeeft. Je kunt eventuele wijzigingen altijd doorgeven in Mijn DHL of via track en trace.

Waarom wordt mijn pakket soms toch niet aan huis bezorgd, terwijl ik deze optie wel als voorkeur heb ingesteld?

Dit gebeurt bij pakketjes die direct naar een DHL ServicePoint zijn verstuurd. We kunnen de bezorging hiervan niet voor je aanpassen. Deze pakketten bezorgen we dus niet bij je thuis, ook niet als dat je ingestelde voorkeur is.

Afgesproken Plek

Wat is de bezorgoptie: een plek rondom huis?

Niet thuis en toch pakketjes ontvangen? Dat kan! Je kunt vanaf nu namelijk een plek rondom je huis aanwijzen waar de DHL bezorger je bestelling mag neerzetten als je er niet bent. Het moet wel een veilige, overdekte plek zijn. In de schuur bijvoorbeeld, of onder een afdakje. Dat doe je op de track en trace pagina. Je kunt per pakket aangeven of je de optie wilt gebruiken. Let op: het moet een plek op jouw adres zijn, vlak bij je woning.

Waarom bezorgen we op een plek rondom huis?

Eigenlijk is het heel simpel: omdat veel ontvangers het willen! Onze bezorgers kregen steeds vaker verzoekjes om een pakketje ergens achter te laten. Daarom hebben we hier een nieuwe dienst voor ontwikkeld, met duidelijke spelregels. Zo zorgen we dat verzenders, bezorgers en ontvangers precies weten wat ze wel en niet van deze service kunnen verwachten. Mooi meegenomen: als we niet een tweede keer hoeven langs te komen, voorkomen we samen onnodige CO2-uitstoot!

Hoe werkt bezorging op een plek rondom huis?

Zodra wij het pakket hebben, kan jij de bezorgafspraak aanpassen op onze track en trace-pagina. Vul je zendingsnummer en postcode in, en kies bij ‘iets anders afspreken?’ voor ‘een plek rondom huis’. Geef hier in het tekstveld aan op welke plek de bezorger het pakket mag achterlaten. Vul je e-mailadres in zodat we je op de hoogte kunnen houden van de bezorgstatus. En het kan nog makkelijker: in de Mijn DHL omgeving.

Moet een pakket worden bezorgd met afleverbewijs (handtekening, pincode) of leeftijdscheck? Dan kun je niet kiezen voor bezorging op een plek rondom huis. Ook als het pakket op weg is naar een DHL ServicePoint, kun je de bezorgafspraak niet meer aanpassen.

Is zo’n Afgesproken Plek wel veilig?

Samen met verzenders, bezorgers én jou houden we de service betrouwbaar:

  • Voorkom fraude: deel je zendingsnummer en postcode nooit. Hiermee kunnen anderen je bezorgafspraak namelijk bekijken en zelfs aanpassen.
  • Jij kiest zelf een plek die je veilig vindt, maar als onze bezorger daaraan twijfelt, kan hij besluiten om het pakket er niet achter te laten.
  • Je kunt de plek rondom huis niet gebruiken om pakketten op een ander adres te laten bezorgen.
  • Wij raden af om bestellingen met een hoge waarde via Afgesproken Plek te laten bezorgen. Gebruik in dat geval een DHL ServicePoint, of kies een ander moment waarop je thuis bent.
  • Een bezorger zal eerst aanbellen en proberen het pakket persoonlijk aan je te geven. Alleen als dat niet lukt, gebruikt hij de afgesproken plek.

Waarom zie ik de optie ‘een plek rondom huis’ niet?

In sommige gevallen bieden we de optie niet:

  • De verzender kan ervoor kiezen om pakketbezorging op een Afgesproken Plek niet toe te staan. In dat geval zie je de optie niet bij ‘iets anders afspreken’.
  • Bij sommige diensten is Afgesproken Plek geen optie, bijvoorbeeld wanneer er leeftijdscheck nodig is bij ontvangst.
  • Als je pakket onderweg is naar een DHL ServicePoint, kun je de bezorgafspraak niet meer aanpassen.

Wat als het pakket niet op de Afgesproken Plek ligt?

Het kan gebeuren dat je een pakket had verwacht, maar je ‘m niet kunt vinden op de afgesproken plek rondom je huis. Wat nu?

  • Controleer de bezorgstatus in track en trace. Misschien is de bezorger (nog) niet langs geweest.
  • Kijk op de track en trace-pagina naar de details onderaan de pagina. Het zou kunnen dat de bezorger de afgesproken plek niet veilig genoeg vond. Hier kun je een volgende keer dan rekening mee houden.
  • Kon de bezorger het pakket niet afleveren? Dan stopt hij een kaart in je brievenbus en ontvang je een mail met de volgende bezorgpoging.
  • Zie je op track en trace dat je bestelling is bezorgd op de afgesproken plek, maar ligt er geen pakket en heeft je huisgenoot ‘m ook niet? Neem dan contact op met de DHL klantenservice.

Wie is er aansprakelijk vanaf het moment dat DHL het pakket heeft afgeleverd op de afgesproken plek?

  • DHL is verantwoordelijk tot het moment dat het pakket is afgeleverd. Wanneer een bezorger je bestelling op de afgesproken plek achterlaat, registreert hij dit en zie je dit terug in track en trace. Je ontvangt hierover ook bericht.
  • Als je pakket beschadigd raakt, zoek is of wordt gestolen nadat DHL je bestelling heeft afgeleverd, ben je hier zelf verantwoordelijk voor.
  • Iedere keer dat je voor Afgesproken Plek kiest, wijzen we je op de voorwaarden en adviezen. We vragen je bij iedere bezorgafspraak om hiermee akkoord te gaan.
  • Toch nog vragen of onduidelijkheden? Dan raden we je aan om contact op te nemen met de webshop / verzender. Deze kan bij DHL navraag doen en vervolgstappen met je bespreken.

Waarom wordt mijn pakket soms toch niet op mijn Afgesproken Plek afgeleverd?

Soms kunnen we je pakket niet op jouw plek rondom huis neerleggen. Dit gebeurt bijvoorbeeld als er een leeftijdscheck moet plaatsvinden of als er iemand moet tekenen voor ontvangst.

Daarnaast willen we echt zeker weten dat pakketjes op de juiste bestemming aankomen. Daarom controleren we elke bezorging op basis van adres- en mailgegevens. Als we je mailadres niet van de afzender hebben ontvangen, kunnen we niet garanderen dat we je pakketje op de Afgesproken Plek afleveren.

Bekijk ook de voorwaarden voor Afgesproken Plek.

Klimaatneutraal versturen

Ik verstuur mijn pakketten klimaatneutraal. Wat betekent dat?

Bij DHL werken we volop aan verduurzaming. Zo zetten we in op groene bezorgopties, elektrisch vervoer en duurzame locaties. Toch kunnen we onze CO2-uitstoot niet meteen terugbrengen naar nul. Daarom zijn we gestart met het GoGreen compensatieprogramma. Via investeringen in duurzame projecten compenseren we alle CO2 die we nu nog uitstoten, zodat we jouw pakket klimaatneutraal kunnen versturen.

Kost klimaatneutraal versturen mij geld?

Nee, je betaalt hier niet extra voor. Wij nemen de compensatiekosten voor onze rekening, zodat jij je pakket met een gerust hart kunt versturen.

Verstuur ik alle pakjes klimaatneutraal met DHL?

We compenseren de CO2-uitstoot van alle pakketten die je verstuurt met DHL. In binnen- en buitenland.