Veelgestelde vragen: bezorgvoorkeuren Bezorging altijd volgens jouw voorkeuren

Wat zijn bezorgvoorkeuren?

Je pakketjes voortaan op jouw manier bezorgd. Geef eenvoudig je bezorgvoorkeur op in Mijn DHL en wij leveren ze voortaan af op jouw favoriete plek. Bijvoorbeeld bij een DHL ServicePoint om de hoek, als je veel van huis bent. Of gewoon in de schuur, als je dat makkelijk vindt. Wil je toch een keer iets anders, dan pas je je bezorgvoorkeuren gewoon even aan in Mijn DHL.

Wanneer worden mijn bezorgvoorkeuren actief?

Je bezorgvoorkeuren gaan in vanaf het moment dat je ze doorgeeft, maar alleen voor pakketjes die daarna worden verstuurd. Bezorgingen die al bij ons liggen of onderweg zijn naar jou, passen we niet meer aan op basis van je bezorgvoorkeuren. Je kunt eventuele wijzigingen wel gewoon doorgeven in Mijn DHL of via track en trace.

Waarom is het een goed idee om mijn bezorgvoorkeuren door te geven?

Je geeft één keer aan welke bezorgmethode voor jou het beste werkt, en daar houden wij rekening mee. Zo is de kans dat je een bezorging mist veel kleiner en heb je je pakketje zo snel mogelijk binnen. Natuurlijk krijg je nog steeds een berichtje voordat we langskomen, zodat je kunt zien of we inderdaad volgens je voorkeur bezorgen. Komt je vaste plek een keer niet uit, dan pas je hem gewoon weer aan. Eenmalig, of voor altijd.

Waarom heeft DHL Parcel deze dienst ontwikkeld?

Omdat er veel vraag naar was! Ontvangers lieten weten dat ze behoefte hadden aan een vaste en persoonlijke bezorgmethode, met duidelijke spelregels. Zodat je zeker weet dat je pakket veilig geleverd wordt waar jij dat wilt. En, mooi meegenomen: als we maar één keer hoeven langs te komen, voorkomen we onnodige CO2-uitstoot!

Hoe geef ik mijn vaste bezorgvoorkeuren op?

Ga in Mijn DHL rechtsboven naar je profiel. Daar geef je je bezorgvoorkeur op. Vergeet niet eerst je adres toe te voegen aan je profiel, anders weten we je natuurlijk niet te vinden. Verandert je keuze, dan kun je hem altijd weer aanpassen in je profiel. Je kunt zelfs meerdere voorkeuren opgeven, bijvoorbeeld voor je werk- en thuisadres. Staat alles goed? Dan doen we er alles aan om je pakketjes volgens jouw voorkeur te bezorgen.

Uit welke opties kan ik kiezen voor mijn bezorgvoorkeur?

Op dit moment kun je kiezen voor ‘bezorgen op een DHL ServicePoint’ of ‘bezorgen op een plek rondom huis’. We streven ernaar om hier snel nieuwe opties aan toe te voegen.

Mijn pakketje is niet volgens mijn bezorgvoorkeuren bezorgd. Wat nu?

Geen zorgen, dat gebeurt soms. Sommige pakketjes kunnen we bijvoorbeeld alleen bezorgen als je een handtekening zet of een leeftijdscheck doet. In dat geval laten we het pakketje niet achter bij je huis (check de voorwaarden voor Afgesproken Plek). Pakketjes die direct naar een DHL ServicePoint zijn verstuurd, kunnen we niet aanpassen. Die bezorgen we dus niet bij je thuis, ook niet als dat je voorkeur is. 

Tenslotte willen we echt zeker weten dat pakketjes op de juiste bestemming aankomen. Daarom controleren we elke bezorging op basis van adres- en mailgegevens. Als we je mailadres niet van de afzender hebben ontvangen, kunnen we niet garanderen dat we je pakketje volgens jouw bezorgvoorkeuren leveren.

Hoe weet ik of mijn pakketje volgens bezorgvoorkeuren wordt geleverd?

Vóór de bezorging mailen we je altijd een pakketaankondiging. Daar staat in of we in dit geval volgens jouw voorkeur zullen bezorgen. Mail gemist? Je kunt altijd in de app of op track en trace checken hoe het ervoor staat.

Mijn vaste DHL ServicePoint is dicht. Wat nu?

Soms is een DHL ServicePoint op een bepaalde dag dicht. Of misschien gaat het helemaal sluiten. Als we daardoor je pakketje niet kunnen bezorgen, laten we dat meteen weten. Je kunt dan een andere voorkeur instellen. Als je dat nog niet hebt gedaan bezorgen we je pakketjes natuurlijk gewoon bij je thuis.