Wat kost retourneren?

Of je betaalt om je pakket terug te sturen, hangt af van de verzender. Bij sommige verkopers kun je je bestellingen kosteloos retourneren. Is dat niet het geval, dan regel je de retourzending eenvoudig via DHL. Dat geldt voor zowel Nederlandse als internationale zendingen. De kosten hangen af van de bestemming, het formaat en het gewicht van het pakket. Binnen Nederland retourneer je al vanaf €2,95.

€2,95        Envelop versturen naar een DHL ServicePoint

€3,45        Brievenbuspakket versturen naar een DHL ServicePoint
€4,95        Pakket versturen naar DHL ServicePoint
€5,95        Pakket versturen naar een huisadres

+ €1,00        Pakketlabel laten aanmaken bij een DHL ServicePoint
+ €0,95        Pakket niet bij de buren bezorgen

Bekijk internationale tarieven

Zo werkt retourneren

1. Maak online je label aan

Als je nog geen retourlabel hebt, maak je dit eenvoudig online aan. Check bij de verzender de juiste adresgegevens, vul ze in op Mijn DHL en print je label. Geen printer? Geen probleem! Laat de QR-code zien bij het DHL ServicePoint, dan printen wij ‘m voor je. Voor je retourzending betaal je de normale verzendkosten.

Pakket retourneren

2. Maak je retourzending klaar

Verwijder eventuele oude labels van je pakket. Heb je de originele doos niet meer, zorg dan voor een andere stevige verpakking. Print het retourlabel en plak het goed zichtbaar op je pakket. Heb je gekozen voor een QR-code, dan printen wij het label voor je bij het DHL ServicePoint. In de e-mail met je QR-code lees je hoe dat precies werkt. 

Verpakkingstips

3. Geef je pakket af bij een DHL ServicePoint

Is je pakket klaar om terug te sturen? Dan geef je het af bij DHL eCommerce. Regelen wij de rest!

Zoek een DHL punt

Retourvoorwaarden per winkel of product

Is er iets mis met je product en wil je het graag terugsturen? Dan is het verstandig om de retourvoorwaarden van de verzender te bekijken. Bij sommige webshops kun je gratis retourneren, bij anderen kost dit geld. Weet je niet zeker hoe dit werkt voor jouw bestelling? Neem dan contact op met de winkel.

Veelgestelde vragen over retourneren

Wil je meer weten over retourneren? Neem contact met ons op, dan helpen je graag verder. Of kijk of je vraag tussen de veelgestelde vragen staat. 
 

Hoe retourneer ik mijn pakket?

Soms kun je de retourzending kosteloos regelen via de webshop. In andere gevallen doe je het makkelijk zelf online. Je maakt een retourlabel aan en voert de adresgegevens van de verzender in. Heb je geen printer, kies dan voor een QR-code.  

Hoe verpak ik mijn retourzending?

Als je de originele doos nog hebt, kun je die gebruiken om je pakket terug te sturen. Anders werkt een nieuwe, stevige doos ook prima. Sluit ‘m af met een stuk tape of plakband, dan weet je zeker dat je retourzending veilig aankomt bij de verzender. 

Verpakkingstips

Wat is de status van mijn retourzending?

Zodra je jouw pakket bij DHL hebt afgegeven, krijg je een link naar track en trace. Daarmee kun je je pakket online volgen.

Als je je pakket hebt geretourneerd en je geen nieuwe status ziet nadat het is gesorteerd, kun je er ervan uitgaan dat het is afgeleverd bij de webshop waar je je aankoop hebt gedaan.