Vragen en antwoorden Veelgestelde vragen

Op track en trace staat dat mijn pakket is bezorgd, maar ik heb niks ontvangen

Staat op de track en trace dat je pakket is bezorgd, maar heb je het niet ontvangen? Dat is natuurlijk erg vervelend! Maar geen zorg, meestal is je zending gewoon nog naar je onderweg. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen.

Bekijk snel wat je kunt doen

Mijn pakket is vertraagd of zoek. Wat kan ik doen?

Doet je pakket er langer over dan verwacht? Dit is natuurlijk erg vervelend! We werken hard om jouw pakket op het verwachte bezorgmoment bij je af te leveren. Door de grote hoeveelheden pakketten die we dagelijks verwerken, lukt dit helaas niet altijd. We proberen je zending alsnog zo snel mogelijk bij je te bezorgen.

Bekijk wat je kunt doen

Track en trace onduidelijk?

Hoe verstuur ik een pakket met DHL Parcel?

Met de Mijn DHL app maak je in no-time je pakket klaar voor vertrek. Klik eerst op ‘Nieuwe zending’, selecteer het gewicht (maximaal 20 kg) en zorg dat je pakket niet groter is dan 80x50x35 cm (l-b-h). Vul je eigen gegevens en die van de ontvanger in. Betalen doe je eenvoudig met iDEAL of creditcard. Nu alleen nog je verzendlabel printen, op je pakket plakken, en klaar! Geen printer in huis? Kies dan voor printloos versturen, en laat de QR-code zien op een DHL punt.

Liever niet je label online aanmaken? Dan kun je dit ook op een DHL ServicePoint laten doen. Het label kost dan €1,- extra. Op een DHL punt kun je alleen labels laten printen voor pakketten binnen Nederland.

Direct versturen
Download de app
Verboden te versturen

Hoe kan ik een pakket retour sturen en volgen?

Wil je een pakket retour sturen? Of heb je vragen over het verloop van jouw retourzending? We leggen het je graag uit!

Pakket retour sturen
Retourzending traceren

Hoe kan ik mijn bezorging wijzigen?

Niet thuis en wil je jouw bezorging wijzigen? Of wil je vaste bezorgvoorkeuren instellen voor al jouw zendingen? Lees meer over alles rondom jouw bezorging, of download de Mijn DHL app om direct aan de slag te gaan. 

Bezorging wijzigen
Meer over bezorgvoorkeuren

Bekijk alle veelgestelde vragen

Onderwerp

Ontvangen

Bezorgd, maar niet ontvangen

Pakket vertraagd of zoek

Track en trace

Bezorging wijzigen

Pakket beschadigd

Geen pakketautomaat afhaalcode

'Niet thuis' gemeld

Klacht

Bezorgvoorkeuren

Verzenden

Pakket versturen

Versturen zonder printer

Tarieven

Afmetingen en gewicht

Naar het buitenland

Verzekering

Verboden te versturen

Retourneren

Retourneren

Retourzending traceren

Pakket weigeren

Retour afhaling

Digitale assistent
Stel je vraag aan Tracy

Staat jouw vraag er niet tussen? Onze digitale assistent Tracy helpt je graag verder. Zij kan veel vragen zelf beantwoorden.

Vraag het aan Tracy

Toch niet gevonden wat je zocht?
Telefonisch contact