Zending volgen tot aan je deur

Bij DHL Parcel kun je jouw zending volgen via track en trace. Of nóg makkelijker: met de Mijn DHL app. Je gebruikt daarvoor het zendingsnummer. Het pakket verschijnt online zodra de verzender het pakket bij ons aanmeldt. Wanneer wij de bezorging hebben gesorteerd, zie jij het verwachte bezorgmoment meteen. De meeste zendingen binnen Nederland brengen we overigens al binnen één bezorgdag – van maandag tot en met zaterdag. Als je pakket bij de buren of bij een DHL ServicePoint is afgeleverd, dan vind je het bezorgadres online. 

Download Mijn DHL app

Regel het in de Mijn DHL app

Met de Mijn DHL app kun je veel meer dan alleen een pakket volgen. Je vindt ál je zendingen in één handig overzicht, verstuurt zelf eenvoudig pakketten naar binnen- en buitenland, en krijgt direct een melding als er iets verandert. Bovendien stel je in de app makkelijk je persoonlijke bezorgvoorkeuren in. Ben je vaak niet thuis? Dan laat je jouw zendingen standaard bij een DHL ServicePoint bezorgen. Of je wijst een veilige plek rondom je huis aan, waar de bezorger het pakket voor je achterlaat. Zo kun je erop rekenen dat je jouw zending zo snel mogelijk in handen hebt. 

Duurzaam bezorgd

Door je zending online te volgen, bespaar je tijd en gedoe: je weet precies wanneer de bezorger op de stoep staat. Ben je niet thuis, dan kun je van tevoren aangeven waar je wil dat we jouw pakket bezorgen. Een fijn idee, want je hebt je zending snel in huis. Tegelijk help je op deze manier het milieu: als wij je pakket in één keer afleveren, stoten we minder CO2 uit. Het verschil lijkt misschien klein, totdat je bedenkt dat DHL Parcel duizenden pakketten per dag bezorgt. Dat doen we natuurlijk het liefst zo zuinig mogelijk. Beniewd wat we nog meer doen op gebied van duurzaamheid? Check onze GoGreen-strategie.

Bezorging gemist? Geen probleem!

Soms lopen de bezorger en jij elkaar net mis. Geen zorg, we doen er alles aan om jouw zending alsnog snel bij je af te leveren.
 

DHL ServicePoint

Je kunt je pakket standaard de volgende dag ophalen bij een DHL ServicePoint in de buurt – we laten het daar 7 dagen voor je liggen.

Altijd op de hoogte

Via track en trace en in de Mijn DHL app zie je waar je pakketje op dat moment is. Ook doet de bezorger een briefje in de bus en krijg je automatische notificaties over je zending via e-mail en op je mobiel.

Bezorging wijzigen

Niet thuis, of toch liever een andere bezorgoptie? Tot de bezorger voor de deur staat kun je je bezorging wijzigen. Je ziet dat dan in track en trace en in de Mijn DHL app. Standaard een andere bezorgoptie instellen? Via de bezorgvoorkeuren stel je met een paar klikken voor al jouw pakketten een andere bezorging in.

Wijzig je bezorging

Mijn pakketstatus

Met track en trace vind je de meest actuele informatie over je zending. Dat werkt zo: wij scannen je pakket op verschillende moment in het bezorgproces. Jij krijgt dan direct de status te zien. Kunnen we je al vertellen wanneer de verwachte bezorgtijd is, dan zie je dat ook. Heb je een vraag over track en trace of de bezorging? Misschien vind je ‘m al tussen de veelgestelde vragen.

Waar zie ik mijn pakketstatus?

Je gebruikt je zendingsnummer om de status van je pakket te checken. Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending. Heb je geen zendingsnummer? Vraag die dan op bij de verzender.

Wat betekent ‘zending nog niet gesorteerd’?

Waarschijnlijk hebben we je pakket nog niet ontvangen of verwerkt. Hou track en trace of de Mijn DHL app in de gaten. Als je pakket is gesorteerd, krijg je direct bericht. 

Hoe snel bezorgt DHL mijn pakket?

Binnen Nederland bezorgen we je pakket in principe de volgende dag, mits je pakket op tijd is afgeleverd. Door drukte kan het gebeuren dat je pakket langer onderweg is dan gepland. De bezorgduur van pakketten naar het buitenland hangt af van de bestemming. 

Bezorgduur Europa