DHL eCommerce helpt FC Utrecht in maatschappelijke betrokkenheid

Aanstaande zondag, 22 december, houden FC Utrecht en DHL een mooie kerstactie ‘Voor supporters, door supporters!’. Met de winter in aantocht wordt de trouwe achterban opgeroepen om warme kleding weg te geven. In de oproep doen twee trouwe supporters hun persoonlijke verhaal dat mooi past in de kerstgedachte om iets vanuit het hart voor een ander te doen.

De kledinginzameling is voorafgaand aan de wedstrijd van de club tegen Feyenoord. Vanaf 12.30 uur, twee uur voor de wedstrijd, staan DHL-auto’s met bezorgers klaar bij het Fanplein en de Bunnikside bij Stadion Galgenwaard om de kleding aan te nemen. Deze kleding komt ten goede aan supporters en inwoners van de regio die onder de armoedegrens leven. DHL eCommerce is logistiek partner van FC Utrecht en zet deze expertise graag in om de club te helpen met maatschappelijke betrokkenheid.

Recent trokken de voetbalclub en de pakketbezorger ook samen op. Toen bezorgde DHL de thuislozenvoorziening op de Maliebaan een groot pakket met kleding. Het ging om 500 kledingstukken voor vrouwen, mannen en kinderen die de pakketbezorger retour kreeg uit de wintercollectie van een online fashion bedrijf dat ophield te bestaan. Martijn Kleij, VP Marketing & Retail van DHL eCommerce Benelux: “Hartverwarmend om te zien hoe blij we deze mede-Utrechters hebben kunnen maken met nieuwe kleding uit een restpartij van onze klant Lesara. Via FC Utrecht waar we logistiek partner van zijn, is het contact met de tussenvoorziening gelegd die ervoor zorgt dat de kleding in de juiste handen vallen. 

Dit past helemaal in ons streven om iets extra’s te doen in de buurten waar we bezorgen.
Martijn Kleij, VP Marketing & Retail bij DHL eCommerce

In dezelfde periode haalde Willem Janssen, aanvoerder van FC Utrecht, een partij afgeschreven computers en smartphones op bij het hoofdkantoor van DHL eCommerce aan de Reactorweg op bedrijventerrein Lageweide. Door FLEXIT, een gecertificeerde partij, zijn deze datadragers leeggemaakt en de restwaarde gedoneerd aan de organisatie IT4Kids. Met dit geld kunnen kinderen die leven onder de armoedegrens sporten en spelen. “Zo staat geen enkel kind buitenspel”, zegt Willem Janssen. 

Geschreven door

Ewout Blaauw

Director Corporate Communications

Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden