Nieuwe campagne voor online verkopers

DHL eCommerce lanceert de campagne ‘Jouw Thuiswinkeltje’, waarmee de pakketvervoerder consumenten inspireert om oude spullen een tweede leven te geven. Online spullen verkopen is fun, het ruimt lekker op en je maakt er iemand anders blij mee. En je verdient een extra zakcentje. De campagne draait rond drie fanatieke verkopers: modelautoverzamelaar Erik, sneaky verkoopster Anna en shopaholic mama Marit.

“Steeds meer consumenten ontdekken DHL. We hebben een concurrerende verzendservice neergezet met een frisse uitstraling, zodat we consumenten meer raken. Deze campagne zet daar een mooie stap in.” vertelt Tom Janssen, manager marketing communications bij DHL eCommerce. DHL verlaagde onlangs het tarief voor een brievenbuspakket nog naar €3,95. Ook verdubbelde de pakketbezorger in twee jaar het aantal servicepunten in Nederland.

We helpen DHL eCommerce te groeien in het consumentensegment met onze digital-first-aanpak.
Oskar Bolhuis - Shoq Amsterdam

Shoq Amsterdam tekende voor de campagne na een succesvolle pitch. Oskar Bolhuis van Shoq: “We helpen DHL eCommerce de komende tijd graag te groeien in het consumentensegment met onze digital-first- aanpak”. De campagne bouwt in de maand september meerdere contactmomenten met de doelgroep op via social media en online advertising. Filmpjes trekken de aandacht, daarna volgen slimme verkooptips en biedt DHL korting op de verzendservice.

Volg de campagne via Facebook en Instagram.

Youtube gebruikt cookies, wanneer een video wordt afgespeeld, om statistieken bij te houden over welke video's een gebruiker heeft bekeken en van de voorkeuren van een gebruiker voor ingesloten YouTube video's.

Opdrachtgever: DHL eCommerce Nederland, Marleen Ruissen en Tom Janssen
Bureau: Shoq Amsterdam, Alexander Kosman, Anne-Lotte de Weerdt en Mitzi Wiebring
Productie: Korrel Film, Tjeerd Melchers en Stefan Mandersloot

Geschreven door

Marleen Ruissen

Online Marketeer

Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden