Nieuwe campagne voor online verkopers

DHL Parcel lanceert de campagne ‘Jouw Thuiswinkeltje’, waarmee de pakketvervoerder consumenten inspireert om oude spullen een tweede leven te geven. Online spullen verkopen is fun, het ruimt lekker op en je maakt er iemand anders blij mee. En je verdient een extra zakcentje. De campagne draait rond drie fanatieke verkopers: modelautoverzamelaar Erik, sneaky verkoopster Anna en shopaholic mama Marit.

“Steeds meer consumenten ontdekken DHL. We hebben een concurrerende verzendservice neergezet met een frisse uitstraling, zodat we consumenten meer raken. Deze campagne zet daar een mooie stap in.” vertelt Tom Janssen, manager marketing communications bij DHL Parcel. DHL verlaagde onlangs het tarief voor een brievenbuspakket nog naar €3,95. Ook verdubbelde de pakketbezorger in twee jaar het aantal servicepunten in Nederland.

We helpen DHL Parcel te groeien in het consumentensegment met onze digital-first-aanpak.
Oskar Bolhuis - Shoq Amsterdam

Shoq Amsterdam tekende voor de campagne na een succesvolle pitch. Oskar Bolhuis van Shoq: “We helpen DHL Parcel de komende tijd graag te groeien in het consumentensegment met onze digital-first- aanpak”. De campagne bouwt in de maand september meerdere contactmomenten met de doelgroep op via social media en online advertising. Filmpjes trekken de aandacht, daarna volgen slimme verkooptips en biedt DHL korting op de verzendservice.

Volg de campagne via facebook.com/dhlparcel en instagram.com/dhlparcel.

Opdrachtgever: DHL Parcel Nederland, Marleen Ruissen en Tom Janssen
Bureau: Shoq Amsterdam, Alexander Kosman, Anne-Lotte de Weerdt en Mitzi Wiebring
Productie: Korrel Film, Tjeerd Melchers en Stefan Mandersloot

Deel op social media

Geschreven door

Marleen Ruissen

Online Marketeer