Verantwoordelijk DHL
Living responsibility

DHL is het grootste, meest toonaangevende logistiekbedrijf ter wereld. Een koppositie waar we apetrots op zijn, en die gepaard gaat met grote verantwoordelijkheid. Voor onze medewerkers, de maatschappij én het milieu. Daarom zijn deze drie thema’s permanente pijlers in onze strategie.

Go Green bomen planten

GoGreen

Verduurzaming begint met commitment. De onze: in 2050 staat de logistieke uitstoot volledig op nul. Onze groene agenda richt zich eerst op 2025. Dan werken we met minstens 70 procent schone bezorgoplossingen, zoals elektrische voertuigen en fietsen. Ook bestaat meer dan de helft van onze producten tegen die tijd uit groene oplossingen. Al onze medewerkers denken duurzaam en met onze partners planten we jaarlijks 1 miljoen bomen.

GoHelp

Als zich ergens ter wereld een ramp voltrekt, kan ons grenzeloze netwerk van grote waarde zijn. De Verenigde Naties maken er bijvoorbeeld dankbaar gebruik van om noodhulp te bieden. Met onze logistieke kennis en support geven we hulpoperaties nog een extra boost. Daarnaast dragen onze eigen medewerkers graag een steentje bij. We zetten ons onder andere in op Internationale Vrijwilligersdag, en met het DHL Living Responsibility Fonds.

Dode hoek lessen

GoTeach

De beste manier om aan de toekomst te bouwen, is door de kansen van jongeren te vergroten. DHL doet dat wereldwijd met allerlei lesprogramma’s. Via Teach For All proberen we om ieder kind toegang tot educatie te geven, waar het ook geboren wordt. Ook in Nederland werken we aan wijsheid. Op scholen geven we bijvoorbeeld dodehoeklessen, samen met Veilig Verkeer Nederland. In Rotterdam leren we jonge meiden hoe ze een plek op de arbeidsmarkt kunnen veroveren.

Zero emissions logistics

CEO Deutsche Post DHL Group

dr. Frank Appel

“From now until 2050, our mission will be to drive our business toward zero emissions logistics. We are setting the standard for the future of the transport sector and doing our part to help the world community reach its goal of limiting global warming to less than two degrees Celsius.”

De duurzaamheidsdoelen van DHL

Willen we een groenere toekomst, dan moeten we ons er ook keihard aan committeren. Dat doen we via milieubeschermingsprogramma GoGreen. Ons ultieme target: de logistieke uitstoot in 2050 terugbrengen tot nul. Om daar te komen, hebben we hieronder nog een aantal concrete doelen op een rij gezet voor het jaar 2025. 

Lees alles over de doelen van GoGreen

Zo staan we ervoor in 2025

50%

Hogere koolstofefficiëntie dan in het jaar 2007, dus de helft minder uitstoot van onze brandstof

70%

Schone vervoersmiddelen voor onze ophaal- en afleverdiensten, zoals elektrische voertuigen

50%

van onze verkoop en omzet bevatten duurzame oplossingen, die de ketens van onze klanten ook groen maken

80%

Van onze mensen zijn GoGreen-specialisten, die zich actief inzetten om milieu en klimaat te verbeteren

DHL Cares in actie

DHL zet zich op allerlei manieren in voor het milieu, én voor de maatschappij. We gebruiken onze wereldwijde aanwezigheid om hulporganisaties met GoHelp toegang te geven tot rampgebieden en noodsituaties. En we steunen een waaier aan goede doelen. Zoals Alpe d’HuZes, A Sister’s Hope en Beat Batten. Drie stichtingen die de strijd aangaan met levensbedreigende ziektes. DHL steunt ze niet alleen met geld, maar ook met advies, middelen en het inrichten van geldstromen.

Voortdurend vooruit met first choice

DHL heeft fantastische klanten over de hele wereld. Dat houden we natuurlijk graag zo. Daarom zorgen we dat wij de eerste keus zijn én blijven. Niet alleen met onze uitmuntende service, maar ook met First Choice. Een eersteklas verbeterprogramma, dat iedereen in onze organisatie helpt om vooruit te streven, elke dag weer. Hetmotto: ‘Everybody. Everyday. Everywhere. A little bit better.’