Doe de check! Hoe slim is uw check-out?

Ruim 66 procent van de online shoppers laat z’n volle mandje bij de kassa achter als de bezorgopties beperkt zijn. Benieuwd hoe goed uw webshop scoort? Vul de Webshopchecker in en onze experts leggen uw check-out onder de loep.

1. Uw website

Uw website is het online visitekaartje van uw bedrijf. Of uw bezoekers met u in zee gaan, hangt onder meer af van de vindbaarheid van belangrijke informatie. Ook moet uw webshop betrouwbaar overkomen. Waar vinden uw klanten deze informatie en hoe zien ze dat uw bedrijf de perfecte plek is voor hun aankoop?
 
Klanten vinden informatie over bestellen, bezorgen en retour sturen op mijn website op deze plekken:
Mijn website
Mijn website werkt goed op mobiele apparaten

2. Internationaal

E-commerce is booming business, maar webshops met verkoop in drie of meer Europese landen groeien extra hard. Bent u al klaar voor uw internationale klanten?
 
Klanten kunnen bij mij winkelen vanuit
Mijn internationale klanten kunnen hun bestelling laten bezorgen
Mijn website is in meerdere talen te gebruiken

3. Bezorgopties en prijzen

Consumenten verwachten vaker en meer controle over de bezorging. Het aanbieden van bezorgopties leidt tot hogere conversie én hogere klanttevredenheid. Welke biedt u al aan bij uw digitale kassa?
 
Mijn klanten zijn vooral
Mijn klanten kunnen deze bezorgopties al kiezen
Mijn klanten kunnen deze bezorgopties al kiezen
Ik bied korting op verzending of gratis verzending aan

4. Check-out

Niet alleen bezorgopties, maar de hele inrichting van uw check-out bepaalt uiteindelijk of uw klanten de inhoud van hun winkelmandje afrekenen. Hoe ziet uw check-out er uit?
 
Voor mijn check-out geldt
Klanten kunnen op de volgende manieren betalen

5. Track en trace

Controle over je zending betekent voor uw klanten ook: altijd op de hoogte zijn en eventueel de bezorging aanpassen. Hoe komt uw ontvanger aan zijn informatie en wat kan hij eventueel doen?
 
Mijn klanten kunnen
Mijn klanten krijgen updates over hun bestelling
Als mijn klanten iets willen wijzigen aan de bezorging nadat ze hebben besteld, dan:

6. Contact en retouropties

Of uw bezoeker na een lange online zoektocht uiteindelijk bij u afrekent, hangt sterk af van de service wanneer er iets mis gaat. Bent u goed te bereiken en wat als de klant zich achteraf toch bedenkt?
 
Klanten kunnen mijn webshop op deze manier(en) bereiken
Mijn klanten
Als mijn klanten iets retour willen sturen, dan:
Mijn klanten kunnen hun retourpakketten: