Scherpe controles
Sommige regio's op slot

In de meeste landen waar het virus is opgedoken, heeft de lokale overheid strenge controles ingevoerd om (verdere) verspreiding van de ziekte te voorkomen. Dit heeft gevolgen voor zendingen naar en vanuit deze landen of streken. De grenscontroles veroorzaken soms lange files, waardoor een zending vertraging kan oplopen. In sommige gebieden zijn de ophaal-, bezorg- en opslagdiensten van alle vervoerders zelfs voor onbepaalde tijd opgeschort.

BEZORGING IN DE BENELUX
DE VERANDERINGEN DICHTBIJ HUIS

In Nederland, België en Luxemburg zijn alle gebieden bereikbaar voor het bezorgen en ophalen van zendingen. Dit zijn de wijzigingen in onze services vanwege het virus.

Geen rembours en niet-franco

Het versturen van rembourszendingen en niet-franco (af fabriek) kan op dit moment niet in de Benelux. Deze zendingen sturen wij terug naar de afzender.

Gesloten adressen

Verstuurt u naar een zakelijk adres dat gesloten is door het coronavirus, ook dan sturen we uw zending terug.

Afhalen van zendingen

Het afhalen van een zending op een DHL Terminal is alleen mogelijk in Nederland. In België zijn deze locaties gesloten. Overige DHL locaties in de Benelux zijn gesloten voor extern bezoek.

Bezorgduur in Nederland

Minder contactmomenten tussen DHL punten en bezorgers helpt verspreiding van het virus te voorkomen. Een zending naar of vanaf een DHL ServicePoint kan daardoor een dag langer onderweg zijn. De bezorgduur naar de Waddeneilanden is nu 48 uur, omdat er minder boten varen. Texel bezorgen we nog wel de volgende dag.

Vertragingen naar België

Onze partner bpost heeft achterstand in de bezorging bij consumenten in België. Om dit snel op te lossen vragen wij u om niet meer pakjes dan uw normale volume te versturen. Houd niet essentiële pakketten en grote volume pakketten vast. We verwachten dat de achterstand eind deze week is opgelost.

DHL ServicePoints

In ons DHL ServicePoint netwerk wijzigt er veel; openingen, sluitingen en nieuwe openingstijden. Is een pakje onderweg naar een gesloten locatie, dan proberen we het bij een ander punt af te geven. Pakketten die in een gesloten locatie liggen gaan retour naar de afzender. Check de openingstijden voordat u een DHL punten bezoekt.

Extra hygiënemaatregelen bij bezorging
DHL tekent voor ontvangst

Het virus kan zich normaal gesproken niet via pakjes en pallets verspreiden, maar de bezorger en ServicePoint-medewerker zijn zelf wel extra alert op alle hygiënemaatregelen. Voorlopig tekenen wij daarom zelf voor zendingen waarvoor een handtekening vereist is. Dit doen we in het bijzijn van de ontvanger. Ook houden we een gepaste afstand (richtlijn 1,5 meter) en vermijden fysiek contact.

Bekijk alle maatregelen

Bezorging in Europa
Aanpassingen in onze bezorging door het Coronavirus

Buiten de Benelux zijn er ook wijzigingen in onze services. De wijzigingen zijn per land verschillend. Voor de landen die niet in het lijstje hieronder staan geldt: business as usual. Zorg ervoor dat u zeker weet dat uw zakelijke ontvanger in het buitenland open is en de zending in ontvangst kan nemen. 

Duitsland

De niet-essentiële winkels zijn gesloten. Is uw zakelijke ontvanger gesloten door corona, dan gaat uw zending retour naar de afzender.

Frankrijk

Het is nu niet mogelijk om pakjes naar een DHL punt te versturen door het sluiten van winkels. Is uw zakelijke ontvanger gesloten door corona, dan proberen we uw zending nog een keer te bezorgen. Daarna gaat uw zending retour.

Italië

Veel winkels in Italië zijn gesloten, waardoor bezorging soms niet mogelijk is. Zendingen bewaren we dan tijdelijk. De volgende postcodes zijn moeilijk te bereiken: 00017, 40059, 83031, 84030, 84035, 84036, 87038, 88050, 88060, 88064, 88067, 88068, 89063, 89064, 89823.

Portugal

Scholen, restaurants en niet-essentiële bedrijven zijn dicht. De bezorger tekent voor ontvangst. Bezorgen en afhalen in de gebieden 3880 en 3885 kan op dit moment niet.

Spanje

Versturen naar een DHL punt is nu niet mogelijk. Tip: stuur het telefoonnummer van de ontvanger mee met de zendingsdata voor lokaal contact. Bij consumenten bieden we twee keer aan. Daarna kan het pakket nog tien dagen opgehaald worden, anders gaat het retour.

Verenigd Koninkrijk

De handtekening zet een zakelijke ontvanger hier op een los papiertje. De chauffeur maakt er een foto van. Bij bezorging aan consumenten vragen we de naam van de geadresseerde en nemen we een foto van het huis als bewijs van bezorging. Door files bij de Eurotunnel kan de bezorging een dag vertraging oplopen.

Ierland

Scholen, kleinere winkels en restaurants zijn gesloten. De bezorger tekent voor de pakjes aan consumenten. Door files bij de Eurotunnel kan de bezorging een dag vertraging oplopen.
Is uw zakelijke ontvanger gesloten door corona, dan proberen we uw zending nog een keer te bezorgen. Daarna gaat uw zending retour.

Oostenrijk

Scholen, winkels en restaurants zijn gesloten. Bezorgen en afhalen in de gebieden 6450, 6452, 6456, 6458, 6553, 6555, 6561, 6562, 6563, 6580, 9844, 5542, 5611, 5612, 5630, 5632, 5640, 5645, 6710, 6710, 6762, 6763, 6764, 6767, 6888 is niet mogelijk. We houden de zendingen lokaal vast totdat ze naar hun bestemming mogen.

Tsjechië

Scholen, restaurants en niet-essentiële winkels zijn dicht. Onze bezorger tekent voor ontvangst in het bijzijn van de ontvanger.

Polen

We bezorgen nu niet op zaterdag aan consumenten en een beperkt aantal DHL punten is gesloten.

Altijd op de hoogte

Heeft u vragen over aanpassingen in onze service door het coronavirus? Neem dan contact op met uw accountmanager of onze Support afdeling.

Support zakelijk