Grip op uw zendingen
Binnen Nederland en Europa

Op deze pagina leest u de gevolgen van het coronavirus voor de zendingen in de Benelux en de rest van Europa.

Extra hygiënemaatregelen bij bezorging
DHL tekent voor ontvangst

Het virus kan zich normaal gesproken niet via pakjes en pallets verspreiden, maar de bezorger en ServicePoint-medewerker zijn zelf wel extra alert op alle hygiënemaatregelen. Voorlopig tekenen wij daarom zelf voor zendingen waarvoor een handtekening vereist is. Dit doen we in het bijzijn van de ontvanger. Ook houden we een gepaste afstand (richtlijn 1,5 meter) en vermijden fysiek contact.

Bezorging in de Benelux en Europa
Aanpassingen in onze bezorging door het Coronavirus

De wijzigingen verschillen per land. Staat een land niet in het lijstje hieronder, dan geldt: business as usual. Door de COVID-19 maatregelen en de eindejaarsdrukte geldt in onder andere Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Ierland een vertraging van één of meerdere dagen. Dit geldt ook voor zendingen naar consumenten. In de meeste landen tekent de bezorger voor ontvangst. Zorg ervoor dat u zeker weet dat uw zakelijke ontvanger in het buitenland open is en de zending in ontvangst kan nemen.

België

Door de extra COVID-19 maatregelen in België heeft bpost veel meer zendingen te verwerken. In de bezorging naar consumenten zijn vertragingen van 4 tot 6 dagen. Pakketten langer dan 120 cm kunt u tijdelijk niet versturen naar Belgische consumenten. Deze gaan naar u retour. Verstuur niet meer zendingen dan met ons is afgesproken. Is een zakelijke zending onderweg naar een gesloten locatie, dan gaat het pakket retour naar de afzender. 

Duitsland

Is uw zakelijke ontvanger gesloten door corona, dan gaat uw zending retour naar de afzender. Door de coronamaatregelen is de bezorgduur minimaal een dag meer.

Frankrijk

Een deel van de afhaalpunten is gesloten. Pakketten worden in dat geval doorgestuurd naar een ander servicepunt in de buurt of gaan retour naar de afzender. Houd rekening met een aantal dagen vertraging in de bezorging. Geef een telefoonnummer mee in de zendingsdata van zakelijke ontvangers. Wij controleren of de ontvanger open is voor bezorging. Kan een zending niet bezorgd worden, dan gaat die retour.

Altijd op de hoogte

Heeft u vragen over aanpassingen in onze service door het coronavirus? Neem dan contact op met uw accountmanager of onze Support afdeling.

Support zakelijk