Veelgestelde vragen Hoe veilig is afleveren via Afgesproken Plek?

Samen met u en ontvangers houden we deze afleveroptie betrouwbaar:

  • Als verzender heeft u altijd de mogelijkheid om Afgesproken Plek niet toe te staan. We adviseren om dat te doen bij verdachte of fraudegevoelige aankopen. Bijvoorbeeld artikelen die zijn gekocht op rekening of met Afterpay, of artikelen met een hoge waarde. Laat het pakket in die gevallen bezorgen met de optie ‘Niet op Afgesproken Plek’. Of vraag om een handtekening bij bezorging. Dan kunnen klanten Afgesproken Plek niet selecteren. Neem voor advies en mogelijkheden contact op met uw DHL contactpersoon.
  • We vertellen uw klanten dat ze hun pakketnummer en postcode nooit met anderen moeten delen. Dat verkleint de kans op fraude.
  • Uw klanten kiezen zelf welke plek zij veilig vinden, maar ook DHL-bezorgers beoordelen de locatie. Als zij denken dat deze niet veilig genoeg is, laten ze het pakket er niet achter. De bezorger geeft aan waarom, en de reden is op track en trace zichtbaar voor u en uw klant.
  • Uw klanten bepalen zelf voor welke pakketten ze Afgesproken Plek gebruiken. Wij raden ze aan om bestellingen met een hoge waarde niet onbeheerd buiten huis te laten bezorgen.
  • Een bezorger zal eerst aanbellen en proberen het pakket te overhandigen. Als dat niet lukt, controleert en plaatst hij het pakket op de afgesproken plek rondom het huis. We geven onze bezorgers nadrukkelijk mee: bezorg alleen wanneer de plek overdekt is en niet zichtbaar vanaf de straat.
  • Zodra DHL aanleiding ziet om bepaalde postcodegebieden uit te sluiten, bieden wij Afgesproken Plek daar niet aan.

Heeft u een andere vraag?

Support