Veelgestelde vragen Uw klant vindt zijn pakket niet op de afgesproken plek: wat dan?

Wanneer uw klant contact met u opneemt, raden we u aan de volgende controles te doen:

  • Vraag uw klant om de status van de bezorging te controleren via track en trace. Misschien is de bezorger (nog) niet langs geweest, of is het pakket vertraagd.
  • Op track en trace is de bezorgstatus voor Afgesproken Plek te zien. Als de bezorger heeft besloten om het pakket niet achter te laten, staat de reden hiervoor in de details-sectie.
  • Als op track en trace blijkt dat het bezorgen niet is gelukt, heeft de ontvanger een kaartje met de volgende bezorgpoging in zijn brievenbus en/of een e-mail met de volgende afleverstap ontvangen van DHL. Vraag hiernaar als u uw klant spreekt.
  • Staat in track en trace dat het pakket wel is bezorgd op de afgesproken plek, maar geeft uw klant aan dat er geen pakket ligt? Neem dan contact op met de klantenservice van DHL. Wij registreren iedere bezorging (inclusief foto) en kunnen de bezorgstatus verder onderzoeken.

Heb je een andere vraag?

Support