DHL Vandaag

Om in te spelen op consumenten die hun producten ’s avonds laat bestellen, hebben we DHL Vandaag in het leven geroepen. Zendingen die ’s ochtends vóór 10.30 uur bij ons binnenkomen, bezorgen we dezelfde avond nog. Klanten uit allerlei sectoren gebruiken de service al.  

Duizend zakken tie-wraps? Geen probleem! 
Een van die klanten is RL Sales, een technisch groothandel voor de entertainment-, outdoor- en artistieke sector. Ze leveren bijvoorbeeld producten aan podiumbouwers op festivals. Een echte niche dus. ‘De service sluit perfect aan bij de evenementensector,’ aldus Ruud Landman, directeur van RL Sales. ‘Mensen die een festival aan het opbouwen zijn, hebben de bestelde producten vaak snel nodig. Als iemand duizend zakken tie-wraps bij ons bestelt, willen we niet dat die daar lang op hoeft te wachten. We vinden het belangrijk dat we zo snel mogelijk leveren.’ 

Snelle bezorging, blije klanten 
‘De bestellingen die we in de avond nog binnenkrijgen, pakken we ’s ochtends in en geven we vóór 10.30 uur af bij het DHL-sorteercentrum. Dat is voor ons zo’n twintig minuutjes rijden met onze bestelbus. Alles bij elkaar kost dat toch een uurtje, maar we hebben het er graag voor over. We zien onze klanttevredenheid groeien, en dat is een prestatie in een markt die best verwend is! In Nederland zijn we zo gewend aan snelle levertijden en lage verzendkosten, dat de lat echt hoog ligt. Met een dienst als DHL Vandaag kunnen we aan de verwachtingen voldoen.’ 

Perfect voor de impulsieve kopers 
Ook XXL Nutrition maakt al een tijd gebruik van DHL Vandaag. ‘Wij verkopen hoogwaardige voedingssupplementen aan fanatieke sporters tussen de 18 en 35 jaar,’ vertelt Guus van Nunen. Hij is marketingmanager bij het bedrijf, en ziet dat DHL Vandaag goed bij zijn sector aansluit. ‘Onze klanten zijn jong, en vaak impulsief. Ze denken pas na over een nieuwe pot supplementen, als de oude leeg is. En dan willen ze hem meteen hebben. Daarom is DHL Vandaag een mooi idee: snel bestellen en dezelfde dag in huis. Daar heeft onze klant absoluut behoefte aan.’

Samen verbeteringen zoeken
‘Met goede service, betrouwbare bezorging, een gebruiksvriendelijk portaal en een grote naamsbekendheid heeft DHL alles wat wij zoeken. Misschien dat de cut-off nog iets beter kan, dat is het tijdstip waarop de pakketten in Eindhoven moeten zijn. Half elf is voor ons net iets te vroeg, want meestal zien we pas rond half twaalf een piek in de bestellingen. Die willen we eigenlijk nog meenemen. Hierover zijn we nu in gesprek met onze accountmanager bij DHL. Als we de orders die we rond lunchtijd binnenkrijgen ook kunnen meesturen, zou de service helemaal perfect zijn.’ 

Meer weten over deze service?
Wilt u meer weten over DHL Vandaag? Neem contact op met ons op 
 

Deel op social media