Één DIA, twee Drupal Splash Awards

Niet één, niet twee, maar drie prijzen! DHL Parcel pakt zilver bij de prestigieuze Dutch Interactive Awards (DIA) in de categorie corporate, en sleept maar liefst twee gouden Drupal Splash Awards in de wacht. Onze nieuwe website behoort nu tot het beste interactieve werk van Nederland. En daar zijn we enorm trots op.

Service + ontwerp = prijs

Een pakket versturen moet niet moeilijk zijn, vinden wij. Onze website is dan ook ontworpen om elke verzending zo simpel mogelijk te maken. Maar met alleen een optimale gebruikservaring kom je er niet. Het oog wil ook wat, zo concludeerde ook de DIA-jury: ‘Sec bekeken is dit een serviceomgeving, maar wel erg goed uitgevoerd. DHL heeft het heel makkelijk gemaakt om pakketjes te versturen. Klantgericht en aansprekend ontworpen, in een markt waar de concurrentie moordend is.’

Particulier en zakelijk soepel verenigd

In samenwerking met creatief bureau One Shoe hebben we vorig jaar in acht maanden tijd een nieuw digitaal landschap gebouwd. De focus? User experience design, visual design, back-end en front-end. Als nummer één logistiek dienstverlener hebben we zowel zakelijke als particuliere klanten, en beide verzenders zijn voor ons even belangrijk. Onze ambitie om één website te ontwikkelen voor een gecombineerde doelgroep is met erkenning in de vorm van drie awards meer dan geslaagd.

Drupal 8: een prijswinnend platform

Onze site lieten we bouwen op Drupal 8, een krachtig open source platform waar veel A-merken gebruik van maken. De Drupal Splash Awards onderscheidt het beste digitale werk, waar dhlparcel.nl dit jaar een grote rol in heeft gespeeld. Naast een gouden award in de categorie corporate wonnen we namelijk ook de titel ‘Drupal website voor het jaar 2019’. Het commentaar van de jury kunnen we alleen maar beamen: ‘Een prachtige business case. Op het eerste gezicht eenvoudig, maar schijn bedriegt: deze website levert. Letterlijk en figuurlijk!’

Deel op social media