Even voorstellen: Sectormanager Automotive

In de ronkende autobranche is de laatste jaren een flinke verschuiving gaande. Waar de meeste bedrijven zich eerst puur richtten op B2B, groeit nu de aandacht voor zzp’ers en consumenten. Tegelijk zijn we bij DHL eCommerce hard op weg naar emissievrij vervoer en schone bezorgoplossingen, zoals elektrische busjes en fietsen. Deze transitie brengt mooie kansen met zich mee. Maar hoe pakt u die nu het beste beet? Ons voorstel: stap in, dan nemen we u even mee.

SERVICE OP MAAT? DHL ECOMMERCE KENT DE AFMETINGEN

Mijn eerste tip: om verschillende markten optimaal te bedienen, moet u steeds denken vanuit de doelgroep. Een dealer wil orders vroeg in huis hebben, zodat z’n monteurs meteen aan de slag kunnen. En hij wil razendsnelle service als ‘ie tussendoor een belangrijk onderdeel mist. Zzp’ers die in de avonduren aan auto’s sleutelen, zitten overdag juist niet te wachten op onderdelen. Wél op bezorging na kantoortijden of bij een pakketautomaat om de hoek. En de consument? Die verwacht de vlekkeloze service die hij gewend is: slimme bezorgopties, keuze uit tijdvakken en kraakheldere communicatie rondom de levering. Kortom, iedereen heeft zo z’n eigen wensen.

Voordat u gillend uw laptop dichtgooit, is hier het goede nieuws: DHL eCommerce speelt moeiteloos in op al deze behoeftes. Zowel bij uw zakelijke als uw particuliere klanten. Daarnaast zetten we onze marktkennis met liefde in om uw business efficiënter te maken en te koppelen aan onze services.

‘Pallets vol koplampen of ‘n doosje felbegeerde moertjes: we zorgen dat u het heeft, als het er moet zijn’
Rob Andela - Sectormanager Automotive (DHL eCommerce)

MAAK PLAATS VOOR DE TOEKOMST

Er is nog een trend in deze markt, waar DHL eCommerce fors aan bijdraagt: voorraden worden steeds verder beperkt. Goed nieuws, want zolang die spullen er liggen, kosten ze ruimte én geld. Slimme logistiek is hiervoor de oplossing. Hoe dat werkt? We finetunen de aanvoer, en leveren snel op basis van de actuele vraag. Zo besparen we onze klanten veel kosten in beheer.

Daarnaast levert deze strategie fysieke ruimte op, waardoor er soms zelfs mooie uitbreidingsmogelijkheden ontstaan. Dankzij het enorme netwerk van DHL eCommerce zitten we altijd in de buurt en kunnen we rap leveren, tegen zo laag mogelijke kosten. Of het nu gaat om pallets vol koplampen of ‘n doosje felbegeerde moertjes: we zorgen dat u het heeft, als het er moet zijn.

MEER WETEN?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf? Stuur me dan een invite via LinkedIn. Een van onze specialisten komt graag bij u langs om kennis te maken en de opties te onderzoeken!

Geschreven door

Rob Andela

Sectormanager Automotive

Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden