DHL maatschappelijk partner van PEC Zwolle

DHL eCommerce, PEC Zwolle en Regio Zwolle United breiden de samenwerking uit. DHL is al een aantal jaar lid van het Logistiek Netwerk Regio Zwolle, maar vanaf nu ook maatschappelijk partner van de club. De samenwerking werd afgelopen vrijdag bekrachtigd bij PEC Zwolle – Willem II (2-2). Een wedstrijd met een speciaal tintje voor DHL eCommerce, gezien het feit dat het nu maatschappelijk partner is bij beide clubs.

Meer dan een logistieke partner
DHL eCommerce is meer dan een logistieke partner. Onder de strategische pijlers GoHelp, GoTeach en GoGreen ondersteunt DHL eCommerce via haar Stichting DHL Cares goede doelen en maatschappelijke initiatieven binnen de Benelux. Ook PEC Zwolle is meer dan voetbal. Met stichting Regio Zwolle United wordt samen met betrokken partners de kracht van voetbal ingezet voor circa 20 maatschappelijke projecten. DHL en de club hebben elkaar gevonden op de wederzijdse maatschappelijke ambities en daarom wordt de samenwerking uitgebreid. DHL zet met het partnerschap de eigen ambities extra kracht bij en positioneert zich hiermee nog nadrukkelijker in het hart van Regio Zwolle.

Meer dan voetbal
Met het maatschappelijk partnership steunt DHL de maatschappelijke activiteiten van de club en gaat het zich in het bijzonder richten op een tweetal doelgroepen: YoungStars (focus: Playing for Success voor kinderen) en OldStars (focus: kerstpakkettenactie voor alleenstaande ouderen).

Michel Clausing, Chief Commercial Officer DHL eCommerce: "We geloven dat een betere wereld ook bij DHL begint. Daarom ondersteunen we via DHL Cares maatschappelijke initiatieven. We geloven dat we via PEC Zwolle en Regio Zwolle United maatschappelijk impact kunnen maken, waarbij ook onze eigen medewerkers van onze RegioHub Zwolle gaan participeren. Hiermee positioneren we ons als maatschappelijk betrokken werkgever nog sterker in het hart van Regio Zwolle.’’

Clausing vervolgt: "Ook zien we bij DHL de kracht van sport. Zo zijn we bijvoorbeeld onlangs de samenwerking aangegaan met de sportbonden van volleybal, hockey, handbal en voetbal. Met de propositie #SameDream zijn wij nu sponsor van de nationale vrouwenteams van de genoemde bonden.’’

Stéphanie Ganzeboom, manager Corporate Social Responsibility / DHL Cares
‘Connecting People, improving lives,’ is bij DHL, wereldwijd onze maatschappelijke missie. Dat doen we onder de pijlers GoHelp, GoTeach en GoGreen. Lokaal vertalen we die strategie door onder de noemer ‘samen voor een ander’ ons merk, onze mensen, onze middelen en ons netwerk te verbinden met maatschappelijke initiatieven en goede doelen. De helpende handen van onze collega’s, onze klanten en partners máken samen de sociale impact in de regio groter. Zo bundelen we vanaf nu met trots onze krachten met Regio Zwolle United en dragen we zo samen bij aan de positieve verandering in Regio Zwolle.’’ 

Jurian Meijntjes, salesmanager PEC Zwolle: "Als club zijn we uiteraard verheugd met het feit dat een A-merk als DHL de samenwerking uitbreidt. Dit spreekt veel vertrouwen uit in de club en daar zijn we trots op. We zijn ervan overtuigd dat we via de samenwerking een mooie bijdrage kunnen leveren aan de doelstellingen van zowel DHL als die van PEC Zwolle en Regio Zwolle United.’’

Eilt Staal, directeur Regio Zwolle United: "DHL eCommerce is al jarenlang een trouwe partner van het Logistiek Netwerk. Juist daarom is het fantastisch dat de samenwerking wordt uitgebouwd omdat er vertrouwen vanuit gaat. We kijken ernaar uit om, samen met de medewerkers van DHL in de regio, een goede invulling te verwezenlijken voor de maatschappelijke projecten. Het partnership is een mooie wisselwerking tussen de gezamenlijke ambities van DHL, de club en de regio.’’

Fotografie: Marco Slot Photo

Geschreven door

Ewout Blaauw

Director Corporate Communications

Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden