DHL Parcel lanceert consumentenapp ‘Mijn DHL’

Met Mijn DHL lanceert DHL Parcel een app om pakketten te volgen, te versturen en de bezorging te kunnen wijzigen. Via de app volgt de ontvanger alle pakketten die via DHL Parcel naar hem onderweg zijn en kan hij tot het laatste moment het bezorgtijdstip of de afleverplek naar wens wijzigen. Bezorging op een plek rondom huis (afgesproken plek) is daarbij een nieuwe service die sinds een half jaar in heel Nederland beschikbaar is. Ook kunnen consumenten eenvoudig een pakket voorbereiden voor (printloos) verzenden. 

DHL Parcel innoveert op allerlei gebieden in lijn met zijn strategie ‘Delivering Excellence in a Digital World’. Naast investeringen in nieuwe bezorgopties betreft dat duurzame gebouwen en een elektrisch wagenpark. Sinds begin van dit jaar is de bezorging aan consumenten in Nederland klimaatneutraal. DHL Parcel is marktleider in de zakelijke markt en de tweede en snelst groeiende speler voor pakketbezorging aan consumenten. Er was duidelijk vraag onder consumenten naar een app, om zo zelf via de smartphone meer controle te hebben over de bezorging van pakketten. 

De Mijn DHL app is beschikbaar in de App Store en Google Play Store en heeft inmiddels een plek in de hitlijst (meest populaire apps) van iOS gekregen naast apps als belastingaangifte, Vinted, Clubhouse en WhatsApp.

De voordelen van Mijn DHL

  • Alle pakjes in één overzicht; onderweg naar de ontvanger, verstuurde zendingen of retouren
  • Bezorging last-minute aanpassen totdat de bezorger voor de deur staat
  • Zet pushnotificaties aan (of uit)
  • Mogelijkheid om tot vijf e-mailadressen toe te voegen. Dan komen ook de pakjes van huisgenoten in beeld.
  • Direct vanuit de app pakketjes versturen
  • Vind een DHL ServicePoint in de buurt

image

Campagne ‘Bepaal zelf waar en wanneer wij bezorgen’

Om bekendheid te geven aan Mijn DHL lanceert DHL een online en outdoor campagne. Via animatiefilmpjes toont de campagne bijvoorbeeld hoe je met de app eenvoudig de bezorging kunt aanpassen. We zien vervolgens de bezorger het pakket neerleggen op een slimme ‘afgesproken plek’ rond het huis van een ontvanger. De full funnel online campagne moet awareness en interesse opwekken en downloads uit de app stores van Apple en Google aanjagen. Ook worden snelwegmasten ingezet. De campagne loopt tot eind april. Voorbeeld van animatiefilm:

Geef uw klanten controle over hun bezorging en promoot de Mijn DHL app in uw communicatiemiddelen

Download 'Mijn DHL' promokit

Deel op social media

Geschreven door

Ewout Blaauw

Director Corporate Communications