Wehkamp kiest opnieuw voor DHL

Het toonaangevende online warenhuis Wehkamp en DHL eCommerce blijven de komende 3 jaar samenwerken om pakketjes te versturen naar klanten van Wehkamp en kleertjes.com. Vandaag tekenen Graham Harris (CEO Wehkamp) en Wouter van Benten (CEO DHL eCommerce Benelux) het contract waarmee het 33-jarige partnership verlengd wordt.

Wehkamp en DHL blijven in de komende jaren werken aan innovatieve bezorgoplossingen waardoor de klant het beste aflevermoment en - locatie kan kiezen. Klanten waarderen de snelle levering (vandaag voor 23.59 besteld, morgen in huis), het gratis kunnen selecteren van tijdvakken en de gratis bezorging op zaterdag. Sinds een paar maanden bestaat al de mogelijkheid om een pakket nog dezelfde dag te laten bezorgen als het voor 13:00 uur besteld is. 

Verduurzaming
Wehkamp werkt al jaren met succes aan verduurzaming. Zo is het distributiecentrum in Zwolle uitgerust met 15.000 zonnepanelen. Ook won Wehkamp in de afgelopen jaren verschillende awards voor onder meer de verduurzaming van de verpakkingen die 64% minder CO2 opleveren en voor de slimme logistieke oplossingen die samen met DHL werden bedacht.

Om zo duurzaam mogelijk te bezorgen heeft DHL afgelopen jaren flink geïnvesteerd in zijn netwerk. De komende maanden voegt het bedrijf ruim 600 elektrische bestelauto’s toe en heeft daarmee met 2.000 elektrische voertuigen de grootste elektrische vloot van Nederland. Die rijden vanuit een landelijk dekkend netwerk van 140 CityHubs waarvan 26 vestigingen de komende twee jaar vergroot en volledig duurzaam worden.

Ook in de sorteercentra wordt fors geïnvesteerd; na Amsterdam, Zaltbommel en Utrecht opent DHL in het najaar een volledig duurzaam sorteercentrum in Dordrecht; het vierde in vier jaar tijd. Tussen de sorteerhubs rijden vrachtwagens die zoveel mogelijk rijden op HVO100-diesel; een schoner alternatief. DHL heeft een duidelijke roadmap naar klimaatneutraal bezorgen in 2025. Waar reduceren nog niet kan door het uitblijven van duurzame alternatieven, wordt de uitstoot gecompenseerd. 

Wehkamp en DHL zien ernaar uit om ook de komende jaren een blijvende positieve impact te maken met een gezamenlijke duurzaamheidsstrategie.
 

Geschreven door

Ewout Blaauw

Director Corporate Communications

Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden