Met DHL eCommerce is zendingen terugsturen heel eenvoudig

Veelgestelde vragen

Bij zakelijke ontvangers halen we pakketten en pallets voor retour gewoon op. De verzender plant snel zelf een retouropdracht in, met de online verzendservice My DHL Portal of – tijdens kantooruren – via onze klantenservice. Binnen Nederland komen we voor pakketten ook op zaterdag langs.

Verstuurt u een zakelijke zending? U maakt het uw ontvangers makkelijk door retouren terug te laten sturen via een DHL ServicePoint. Wel even opletten: dit kan alleen met pakketten tot 23 kg en 120x60x60 cm (l-b-h), en het maximale volume is 240 liter (lxbxh / 1000). U kunt het retourlabel ook alvast meesturen met de bestelling of dit naar de ontvanger mailen. Of hij maakt het retourtje online aan en print het label eenvoudig zelf.

Dankzij onze 4.000 DHL punten is er voor consumenten altijd een retourplek in de buurt. Het retourbeleid bepaalt u zelf: label meesturen met de bestelling, nazenden via de mail of klanten ze zelf online laten aanvragen. Wilt u consumenten écht ontzorgen? Dan halen we retourzendingen bij ze op.

Naar retouropties