Unieke retouropties
Vergroot de kans op herhaalaankopen

DHL Parcel biedt uitgebreide retouropties voor zakelijke en particuliere klanten. Welk serviceniveau u ook kiest, wij zorgen dat alles perfect is geregeld.

Particuliere retouropties

Consumenten zien retourzendingen vaak als extra gedoe, daarom maken we het ze zo makkelijk mogelijk. Dankzij onze DHL punten is er altijd een retourplek in de buurt. Het retourlabel-beleid bepaalt u zelf: meezenden met de bestelling, nazenden via de mail of online aanvragen door klanten. Wilt u consumenten écht ontzorgen? Dan halen we retourzendingen graag bij ze op.

Zakelijke retouropties

Om uw zakelijke klanten en partners zo veel mogelijk te ontzorgen, bieden we uitgebreide retourmogelijkheden. U kiest zelf welke opties u het belangrijkst vindt. U plant via onze verzendservice of klantenservice eenvoudig zelf pick-ups. U kunt ook met de ontvanger afspreken dat hij deze retourzendingen afgeeft bij een DHL ServicePoint. U bepaalt dan het retourlabel-beleid: meezenden met de bestelling, nazenden via de mail of online aanvragen door klanten.

DHL Parcel Internationaal
Retourneren vanuit het buitenland

Ook over de grens biedt DHL Parcel veel retouropties voor uw particuliere klanten. Dankzij ons uitgebreide Europese netwerk van zo’n 50.000 DHL ServicePoints is er altijd wel een retourlocatie in de buurt van de ontvanger.

Bekijk ons uitgebreide DHL ServicePoint netwerk

Slimme tool, makkelijk retour

Als u gebruik wilt maken van de retourservice van DHL Parcel, bieden wij een handige tool met veel mogelijkheden. Uw klanten of uw klantenservice afdeling maakt de retouren aan op uw website. Uw klant geeft het pakket af bij een DHL ServicePoint in de buurt. U kunt uw klanten ook aanbieden om retourzendingen bij ze op te halen. Helemaal makkelijk! Zo biedt u meer service aan uw klanten.

Retourentool aanvragen