Simpel en veilig
Versturen en ophalen wanneer het jou uitkomt

Makkelijk en snel je pakket versturen of ophalen? Probeer het eens via een DHL Pakketautomaat. Grote kans dat er eentje bij jou in de buurt staat. Je kunt er op ieder moment van de dag terecht – bij sommige automaten zelfs dag en nacht. Zo hoef je niet thuis op de bezorger te wachten, maar ontvang je gewoon een berichtje wanneer je pakket klaarligt. Open de automaat met een unieke code en klaar is kees: zo simpel en veilig kan het zijn.

Hoe haal ik m'n pakket op bij een DHL pakketautomaat?

Als je pakket bij een van onze automaten is bezorgd, sturen we je een mail, sms of bericht in de Mijn DHL app met een unieke afhaalcode. Vanaf dat moment heb je zeven dagen om het pakket op te halen. Heb je een vraag? Neem dan contact op met de DHL klantenservice. We helpen je graag verder.

Neem contact op

Zo haal je een pakket op

1. Kies een automaat

Kies in de webshop als bezorgoptie voor een DHL Pakketautomaat bij jou in de buurt. Zie je de optie niet staan? Regel het dan eenvoudig ná het afrekenen via track en trace of in de Mijn DHL app.

2. Wacht op ons seintje

We laten via track en trace óf in de Mijn DHL app weten wanneer je pakket klaarligt.

3. Open de kluis met je code

Dankzij de unieke code heb jij als enige toegang tot de kluis met jouw pakket. Zorg dat je het pakket binnen zeven dagen ophaalt, anders retourneren we het pakket.

Hoe verstuur ik m'n pakket via een DHL pakketautomaat?

Naast ophalen, kun je ook pakketten verzenden of retourneren via een DHL Pakketautomaat. Zorg er wel voor dat er een verzend- of retourlabel op het pakket zit. Heb je die niet? Maak er dan eentje aan via de My DHL Portal en druk ‘m af. Om je pakket zonder label te verzenden – of alleen met een digitaal label (QR-code) – ga je naar een DHL ServicePoint.

Vind jouw DHL Punt

Zo verstuur je een pakket

1. Plak het verzendlabel

Plak het label op je pakket. Zónder verzendlabel kun je niet via een onze pakketautomaten versturen. Lever het pakket in dat geval in bij een DHL ServicePoint in de buurt.

2. Scan de barcode

Ga naar een DHL Pakketautomaat in de buurt en scan daar de barcode op je verzendlabel. Kies via het scherm welk formaat kluis je nodig hebt.

3. Leg het pakket in de kluis

Verstuur je meerdere pakketten? Stop ze dan allemaal in een eigen kluis. 

4. Sluiten en bevestigen

Sluit de kluisdeur, klik op ‘bevestigen’ en klaar ben je. Het afgiftebewijs ontvang je direct in je mail. Onze bezorger komt het pakket snel ophalen.

Veelgestelde vragen

Mijn DHL Pakketautomaat is vol. Wat kan ik doen?

De pakketautomaten worden van maandag tot en met zaterdag twee keer per dag geleegd. Toch kan het voorkomen dat de automaat vol is. 

Ontvangen
Wordt jouw pakket in een DHL Pakketautomaat bezorgd, maar blijkt deze vol te zitten? Dan wijken we uit naar een DHL punt in de buurt. We informeren je hierover per mail of met een nofiticatie in de Mijn DHL app. Je vindt het DHL punt waar je pakket klaarligt ook terug op track en trace. 

Verzenden
Wil je een pakket verzenden met behulp van een DHL Pakketautomaat en is deze vol? Zoek online naar een andere automaat of DHL ServicePoint in de buurt.

Vind jouw DHL punt

Ik heb geen afhaalcode voor de DHL pakketautomaat, wat kan ik doen?

Kun je je pakket niet uit de DHL pakketautomaat halen omdat je de afhaalcode niet hebt? Doorloop het volgende stappenplan.

1. Check je ongewenste mail
Controleer je map voor ongewenste e-mail. Het bericht met de afhaalcode komt daar soms in terecht.

2. Dubbelcheck de locatie
Controleer of je pakket wel echt bij de pakketautomaat is afgeleverd. Het is namelijk mogelijk dat de bezorger is uitgeweken naar een ander (bemand) DHL ServicePoint. Bijvoorbeeld omdat de pakketautomaat een storing had, of omdat er geen kluisje beschikbaar was waar je pakket in past. Kijk daarom goed op track en trace bij welk afhaalpunt je pakket ligt. Voor een bemand afhaalpunt heb je geen afhaalcode nodig.

3. Neem contact op met de klantenservice
Is je pakket inderdaad in een pakketautomaat geleverd en zat de code niet tussen je ongewenste mail? Chat dan met onze klantenservice. Zorg ervoor dat je het zendingsnummer van het pakket bij de hand hebt. De klantenservice regelt dat je alsnog zo snel mogelijk een afhaalcode toegestuurd krijgt.

Ik heb een pakket verzonden via een DHL Pakketautomaat, maar ik heb geen ontvangstbewijs ontvangen. Wat nu?

Verstuur je een pakket met behulp van een DHL Pakketautomaat, dan krijg je een ontvangstbewijs toegestuurd in je mail of per sms. Check hiervoor ook je ongewenste e-mail. Je kunt je pakket daarnaast volgen via track en trace of de Mijn DHL app

Heb je geen ontvangstbewijs ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice

Ik heb de DHL Pakketautomaat gesloten, maar mijn pakket ligt er nog in. Wat moet ik doen?

Als je snel bent, kan je de DHL Pakketautomaat nog een keer openen met dezelfde code. Neem contact op met onze klantenservice om je code opnieuw te activeren. 

Ik kan een DHL Pakketautomaat niet gebruiken vanwege een technische storing. Wat kan ik doen?

Heeft je DHL Pakketautomaat last van een storing? Neem dan contact op met de klantenservice. We helpen je graag verder.

Waar vind ik het dichtstbijzijnde afleverpunt?

Je kunt je pakket afgeven bij een DHL winkel of in een DHL Pakketautomaat achterlaten om het te versturen. Met 4.000 punten in Nederland is er altijd wel eentje bij jou in de buurt. Vind jouw DHL ServicePoint.