Over DHL Parcel

Met DHL Parcel Benelux leggen wij ons met ruim 6.000 medewerkers toe op pakketvervoer in e-commerce. Ook richten wij ons op palletvervoer, waarmee we marktleider zijn in de Benelux.

Toppositie
In Strategy 2020, de strategie van ons moederconcern Deutsche Post DHL (DPDHL), is het verkrijgen van een toppositie in consumentbelevering vanuit e-commerce een speerpunt van beleid. Door het leven van onze klanten makkelijker te maken willen we onze leidende positie in zowel de zakelijke als de consumentenmarkt verder uitbreiden.

e-Commerce ontwikkelingen
Sinds jaar en dag hebben wij een stevige positie in het pakketvervoer naar consumenten. In de jaren tachtig werd Selektvracht opgericht als specialist in wat toen nog de postorderbranche heette. Inmiddels hebben we een toonaangevende positie als vervoerder voor bekende online-winkels en is de naam Selektvracht vervangen door DHL Parcel. Ontwikkelingen waar we in het kader van e-commerce nu al in voorop lopen zijn levering via DHL ServicePoints, in Nederland inmiddels 1.500, levering in venstertijden van 2 tot 4 uur, slimme vormen van retourlogistiek en het bieden van transparantie middels notificatie en track & trace.



Met Parcel Benelux wordt het succesvolle model van DHL Paket in Duitsland gevolgd. Daar is het inmiddels uitgegroeid tot het snelst groeiende onderdeel van DPDHL. Internationaal geldt DHL Paket als benchmark voor succes en innovatie in e-commerce.

Voor bedrijven én consumenten
In Nederland heeft DHL Parcel 1.500 DHL ServicePoints die voorzien in een fijnmazig netwerk voor consumentenbelevering. Daarnaast zijn er verdeeld over de Benelux 15 terminals waarlangs de distributie naar de zakelijke markt is georganiseerd. Dit netwerk verwerkt zowel pakketten als pallets.

Beide netwerken zijn aan elkaar gekoppeld om goederenstromen in de zakelijke en de consumentenmarkt integraal te kunnen managen. En dat bovendien in een grensoverschrijdend netwerk. Met name interessant voor bedrijven die aan zowel zakelijke klanten als aan particulieren leveren. Ook voor consumenten of kleine webwinkels zijn er services beschikbaar. Met het oog op e-commerce zijn de netwerken volledig ingesteld op services op het vlak van retourlogistiek.


Internationaal vervoer van pakketten én pallets
Vanuit distributielanden als Nederland en België is veel behoefte aan een Europees netwerk dat losse zendingen en palletzendingen weet te combineren. Met behulp van ons fijnmazige netwerk bezorgen we vanuit elke willekeurige plaats in de Benelux binnen twee tot drie dagen zendingen met een omvang van één pakket tot enkele pallets overal elders in Europa.

DHL Parcel onderdeel van divisie Post-eCommerce-Parcel
Binnen het Deutsche Post DHL-concern is DHL Parcel onderdeel van de Post-eCommerce-Parcel-divisie. Deze vormt samen met de divisies Express, Supply Chain en Global Forwarding/Freight een familie van logistieke bedrijven.