Schep een schatrijke klantervaring

Integreer onze API in uw webshop, en de ervaring van uw klant verandert volledig. Hij kiest zelf waar en wanneer hij zijn aankopen ontvangt, kan ze online volgen tot aan de voordeur en geniet van alle opties en support. Topservice, waar u niets voor hoeft te doen. Mooi meegenomen dus.

Dagkeuze

Uw klant kiest zelf de dag van bezorging. Van maandag tot en met zaterdag, tot twee weken vooruit. Alle ruimte dus, om een goed moment te vinden.

Tijdvakkeuze

Uw klant kiest zelf het moment van bezorging, en kan daarbij kiezen uit de ochtend, middag en avond. De hele dag thuisblijven is verleden tijd.

Zaterdaglevering

Op zaterdag staat DHL Parcel voor u klaar om uw zendingen te bezorgen. Handig als uw klanten doordeweeks aan het werk zijn.

Avondlevering

Van maandag tot en met vrijdag levert DHL Parcel ook in de avond aan huis, tussen 18.00 en 21.00 uur. Ideaal als uw klanten overdag van huis zijn.

DHL Vandaag

Voor de middag iets besteld? Met DHL Vandaag komt het dezelfde dag al aan, via de avondlevering tussen 18.00 en 21.00 uur. Razendsnelle service dus.

Thuisbezorging

Uw klant kan kiezen om zijn bestelling aan huis te ontvangen. Staan we voor een dichte deur, dan proberen we het (desgewenst) bij de buren.

DHL ServicePoint

Is uw klant weinig thuis, dan kan hij zijn bestelling ophalen bij een DHL ServicePoint. Alleen in Nederland hebben we er al 2.800.

DHL Locker

Klanten kunnen hun pakket afhalen bij een DHL Locker. De meeste zijn 24/7 beschikbaar. Alleen lockers in winkels zijn gebonden aan openingstijden.

Lang leve de labelservice

De zaken gaan goed, want de orders op uw webshop rollen binnen. Geweldig! Hoe handig is het, als de verzendlabels van aankopen dan automatisch worden aangemaakt? U raadt het al, ook daar hebben we een API voor. In een paar stappen koppelt u de labelservice aan uw bestaande systemen. Zo geïnstalleerd, eeuwig plezier.

DHL labelservice
Automatisch meer gemak

Met de DHL labelservice maakt u automatisch verzendlabels aan. Dat scheelt een berg administratieve rompslomp en maakt processen overzichtelijker. Daardoor weten (nieuwe) medewerkers in no-time hoe alles werkt. En dat scheelt dus tijd en geld.

Trek meer klanten met track en trace

Is onze API aan uw webshop gelinkt? Dan kunt u nog meer kansen tijdens de customer journey benutten – van aankoop tot bezorging. Bied track en trace aan in uw eigen webshop en hou klanten op de hoogte via automatische notificaties: zo vergroot u de kans ze bij u terugkomen.

Een Servicepoint is een pluspunt voor u

Grote kans dat uw klant dolblij is met de optie om zijn aankoop bij een DHL punt op te pikken. Hoeft ‘ie niet meer thuis te wachten. Koppel deze bezorgoptie met onze API aan uw webwinkel en uw klant kan er direct mee aan de slag. Is het pakket bezorgd, dan krijgt ‘ie vanzelf een seintje.

Internationaal versturen
Digitale douaneaangifte zo gepiept

Bestemming buiten de EU? Dan is uw zending douaneplichtig en moet er een factuur op de doos. Goed nieuws: sinds kort kunt u deze informatie ook digitaal aan ons verstrekken. Om dit te automatiseren, hebben we een speciale douane-API ontwikkeld. Koppel deze handige tool aan uw webshop, dan kunnen wij uw zendingen nóg sneller verwerken. En hoeven uw internationale klanten minder lang te wachten!

DHL API-advies
eerste hulp bij api’s

Onze API’s leveren bergen voordelen op, dat staat buiten kijf. Maar we kunnen ons voorstellen dat u nog vragen heeft. Bijvoorbeeld over de installatie? We helpen u op weg met gratis advies. Laat even uw gegevens achter, en we hangen snel aan de lijn om alles uit te leggen.

Advies – ja graag!