U bent hier

Nieuws

DHL wint twee Europese internetprijzen

12 oktober 2017

DHL heeft twee prestigieuze Europese internetprijzen in de wacht gesleept, de zogenaamde Lovie Awards. Deze ‘Oscars van het Europese web’ worden jaarlijks uitgereikt aan het beste en meest creatieve digitale werk in Europa. De pakketdivisie kreeg ze voor de nieuwe verzendapplicatie my DHL Parcel. In de categorie websites werd zowel een prijs voor beste webapplicatie als beste navigatie gewonnen. De verzendapplicatie is in Nederland ontwikkeld en wordt momenteel uitgerold.

Lovie Awards onderstrepen en waarderen het hoge ontwikkelingsniveau van de Europese internet-branche. The Lovie Awards worden uitgereikt door de International Academy of Digital Arts and Sciences (IADAS). In de jury zitten onder meer acteur Stephen Fry, Robin Chase (oprichter van Buzzcar), Alexander Ljung, oprichter en CEO van Soundcloud and Corinne Vigreux, mede-oprichter van TomTom. De uitreiking vindt in november plaats in Londen.

Met My DHL Parcel kunnen klanten van DHL hun zendingen versturen, beheren en volgen. Daarnaast beschikt deze online shipping tool over een geïntegreerd retourproces. My DHL Parcel is geschikt voor gebruik via desktop, tablet en mobiele telefoon. Met de nieuwe tool, die door DHL helemaal zelf is ontwikkeld, wordt gestreefd naar de beste gebruikservaring voor de klanten. “Door gebruik te maken van de feedback-button in de tool kunnen klanten hier zelf een bijdrage aan leveren” legt de trotse marketing technology manager Jan de Groot van DHL uit.

Contactpersoon Media:
Ewout Blaauw
Telefoon: +31 (0)6 51 591491