Met de digitale tool van DHL hebben we controle over onze zendingen

Zakelijk verzenden met één partner 

E-commerce partij Helloprint (in Nederland vooral bekend als Drukzo.nl) verstuurt zo’n 180.000 b2b-zendingen per jaar. Visitekaartjes en flyers die in een envelop passen, maar ook bedrukte panelen en banners die met pallets vervoerd moeten worden. “DHL eCommerce levert pakketten in álle soorten en maten”, zegt Head of Supply Chain Nick Goudriaan. “Daardoor hebben we maar één verzendpartner nodig – wel zo overzichtelijk. Bovendien leveren we aan veertig partijen, denk aan drukkerijen, verspreid door het hele land. Dat betekent: veel verschillende afhaallocaties. Dat is voor DHL eCommerce geen probleem, omdat ze een groot netwerk hebben.” 

Samen de piekperiode door 

“We maken bij Helloprint veel gebruik van de digitale tool My DHL Portal. Vooral als we meerdere grote pakketten versturen, is het fijn om in control te zijn. Met de tool bepalen we zelf waar en wanneer een zending geleverd wordt. Daarbij vind ik het prettig dat DHL eCommerce ons preventief informeert – bijvoorbeeld rond de feestdagen. Het logistieke netwerk staat dan onder hoogspanning, en als klant wil je natuurlijk weten hoe je je daarop voorbereidt. Zo zorgen we er samen voor dat zendingen netjes op tijd worden geleverd.” 

Ook op zoek naar een betrouwbare verzendpartner? Vraag hier uw tarief op maat aan.

Mis geen update, meld u aan voor onze nieuwsbrief. Aanmelden