Landelijke spitskaart
Verwachtingen voor vandaag en de komende drie dagen

Bezorging in de Benelux en Europa
Aanpassingen in onze bezorging

Door de combinatie van heel veel bestellingen en de coronamaatregelen zijn vertragingen in de bezorging soms niet te vermijden. In de meeste landen tekent de bezorger voor ontvangst. Het is belangrijk dat u zeker weet dat uw zakelijke ontvanger in het buitenland open is en de zending in ontvangst kan nemen.

Nederland

Ondanks de lockdown zijn de meeste DHL ServicePoints gewoon geopend. Is een DHL ServicePoint gesloten, dan proberen we het pakket bij een ander punt af te geven. Lukt dat niet, dan gaat het retour. Bekijk dus de openingstijden voordat u een DHL ServicePoint bezoekt.

Alleen bij de XL-punten kunt u meer dan 25 pakketten per dag brengen. In onze locator kunt u hierop filteren. Het kan voorkomen dat een bedrijf of winkel gesloten is, maar wél zendingen aanneemt. Dan moet dit duidelijk bij de deurbel staan vermeld, anders gaat de zending retour.

Frankrijk

Tot 18 april 2021 zijn de niet-essentiële winkels in Frankrijk gesloten vanwege een harde lockdown. Dit betekent dat een deel van de Relais Colis punten dicht zijn.

Groen, oranje of rood?
We geven u graag een seintje

Groen is goed: geen bijzonderheden, de bezorging loopt op rolletjes. Code oranje? Dan is er kans op vertragingen. Door een storing in ons logistieke netwerk of gewoon omdat het té druk is. Bij code rood zijn die vertragingen er ook echt. Geef dit dan door aan uw ontvangers, per mail of op uw website. Op onze Spitskaart ziet u exact waar het druk is. Nog beter op de hoogte blijven? Meld u aan voor Spitsseintjes en ontvang de vooruitzichten in uw mailbox.

Aanmelden Spitsseintjes

Hou grip op uw zendingen
Spitstips

Bezorgopties

Bied bezorgopties

Bied flexibele bezorgopties aan in uw webshop, zoals afhalen bij een DHL ServicePoint. Dat scheelt onze bezorgers ritjes én wij staan nooit voor een dichte deur. Win-win dus.

Bezorgberichten

Verstuur bezorgberichten

Wij laten uw ontvangers weten wanneer we langskomen. Komt dat niet uit? Dan maakt de ontvanger eenvoudig een nieuwe afspraak. Deel daarom de mailadressen van uw ontvangers met ons.

Geplande volumes

Stem uw planning af

Hou ons op de hoogte van de geplande volumes, zeker als deze veranderen. Als het heel erg druk is, nemen we namelijk niet meer mee dan afgesproken.

Klaar voor vertrek

Altijd klaar voor vertrek

Zorg ervoor dat al uw zendingen klaarstaan als onze chauffeur bij u langskomt. Handig als u de zendingen per service apart aan ons meegeeft. We laden alles dan vlot in en voorkomen zo vertragingen.

Coronamaatregelen

Het coronavirus kan zich in principe niet via pakjes en pallets verspreiden, maar onze bezorgers en ServicePoint-medewerkers zijn wel extra alert. Ze houden zich aan de hygiënemaatregelen en blijven op 1,5 meter afstand. Ook tekenen ze zelf voor zendingen waarvoor een handtekening nodig is. Dit gebeurt in het bijzijn van de ontvanger.

Alle maatregelen