Veelgestelde vragen Hoe werkt Afgesproken Plek?

Zodra we uw zending hebben ontvangen, kunnen uw klanten de bezorgafspraak aanpassen op de track en trace-pagina van DHL. Ze vullen hun zendingsnummer en postcode in, en kiezen bij ‘iets anders afspreken?’ voor ‘een plek rondom huis’. Vervolgens vullen ze hun e-mailadres in en geven ze aan waar de bezorger het pakket mag achterlaten. Dit moet een veilige, overdekte plek rondom het huis zijn. Ontvangers mogen hier dus geen ander adres kiezen.

Wij houden uw klant via e-mail op de hoogte van de bezorgstatus. Ook via track en trace kan uw klant volgen of en wanneer we het pakket op de afgesproken plek hebben afgeleverd. Uiteraard is deze bezorgoptie ook beschikbaar in de Mijn DHL app.

Als uw pakket geleverd moet worden met een afleverbewijs (handtekening, pincode) of leeftijdscheck, dan wordt de optie Afgesproken Plek niet getoond voor ontvangers. Als het pakket op weg is naar een DHL ServicePoint, kan de ontvanger de bezorgafspraak niet meer aanpassen.

Heb je een andere vraag?

Support