Ontvangen

Veelgestelde vragen

Mijn pakket is vertraagd of zoek. Wat kan ik doen?

Doet je pakket er langer over dan verwacht? Dit is natuurlijk erg vervelend! We werken hard om jouw pakket op het verwachte bezorgmoment bij je af te leveren. Door de grote hoeveelheden pakketten die we dagelijks verwerken, lukt dit helaas niet altijd. We proberen je zending alsnog zo snel mogelijk bij je te bezorgen.

Bekijk wat je kunt doen

Track en trace onduidelijk?

Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint?

Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.

Hoe gebruik ik mijn niet-thuiscode, en wat doe ik als hij niet werkt?

Op de pagina bezorging kies je eenvoudig met je niet-thuiscode voor een nieuwe bezorgmogelijkheid. Deze code is geldig totdat de bezorger bij jou voor de deur staat. Hoe eerder je kiest, hoe meer bezorgopties je hebt.

Meer informatie

Kan iemand anders dan ik het pakket bij het DHL ServicePoint ophalen?

Voor het ophalen van een pakket is altijd een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart, paspoort of rijbewijs) nodig. Er zijn webshops die het pakket vanaf het DHL punt alleen aan jou willen afgeven. 

Meer informatie

Waar kan ik een klacht indienen over de bezorging van mijn pakket?

Wil je een klacht indienen? Dat is vervelend om te horen. Je kunt een klacht het beste eerst indienen bij de afzender van je pakket, bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je je bestelling hebt gedaan. Die zorgt dan dat er bij ons een onderzoek wordt ingesteld.

Kom je er niet uit met de verzender? Je kunt een klacht in dat geval ook indienen bij de klantenservice van DHL eCommerce. Neem contact met ons op via chat.

Mijn pakket is teruggestuurd naar de afzender. Wat kan ik doen?

Wij kunnen je pakket dan helaas niet meer onderscheppen. We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd. 

Kan ik mijn pakket op een ander adres laten bezorgen?

Nee, dat is helaas niet mogelijk. Neem contact op met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld om je pakket op een ander adres te bezorgen.

Ik heb geen zendingsnummer ontvangen. Wat nu?

Als je geen zendingsnummer (meer) hebt, raden wij je aan contact op te nemen met de afzender van je pakket. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld. Het zendingsnummer is bekend bij de afzender.

Wanneer wordt mijn pakket geleverd?

Wij bezorgen je pakket in Nederland van maandag tot en met zaterdag, in verschillende tijdvensters.

Heb je van de afzender, bijvoorbeeld de webshop waar je iets hebt besteld, een zendingsnummer ontvangen? Dan volg je het pakket altijd online met track en trace. Je kunt de status bekijken zodra het pakket bij ons is aangemeld.

Meer informatie

Wat gebeurt er als het pakket niet kan worden afgeleverd?

Als je niet thuis bent op het moment van bezorging en we het pakket ook niet bij je buren kunnen afgeven, dan bezorgen we je pakket de volgende dag bij een DHL ServicePoint dichtbij. We laten een kaart achter in je brievenbus. Met de code op deze kaart kun je via track en trace zien waar je pakket wordt bezorgd. 

Meer informatie

Moet ik voor ieder pakket een nieuwe bezorgafspraak maken?

Nee, dat hoeft niet. Je kunt in onze Mijn DHL app een vaste voorkeur opgeven. Standaard bezorgen we dan bij je favoriete DHL ServicePoint bijvoorbeeld, of op een plek rondom je huis. Je kunt dan trouwens nog altijd een aparte bezorgafspraak voor elk los pakket maken, mocht je standaard voorkeur niet uitkomen. Je kunt de bezorgdag of het bezorgtijdstip per pakket 3 keer aanpassen, daarna is het niet meer mogelijk.

Meer informatie

Waar zie ik mijn pakketstatus?

Je gebruikt je zendingsnummer om de status van je pakket te checken. Dat kan via track en trace en in de Mijn DHL app. Je vindt daar alle informatie over je zending. Heb je geen zendingsnummer? Vraag die dan op bij de verzender.

Wat betekent de track en trace status ‘zending nog niet ontvangen of verwerkt’?

Als je pakket in track en trace deze status heeft, hebben wij je pakket nog niet ontvangen van de verzender, of moet deze nog worden gescand. Hou track en trace of de Mijn DHL app in de gaten. Als je pakket is gesorteerd, krijg je direct bericht. 

Op track en trace staat dat mijn pakket is bezorgd, maar ik heb niks ontvangen

Staat op de track en trace dat je pakket is bezorgd, maar heb je het niet ontvangen? Dat is natuurlijk erg vervelend! Maar geen zorg, meestal is je zending gewoon nog naar je onderweg. Er zijn een aantal dingen die je kunt doen.

Bekijk snel wat je kunt doen

Hoe kan ik mijn bezorging wijzigen?

Niet thuis en wil je jouw bezorging wijzigen? Of wil je vaste bezorgvoorkeuren instellen voor al jouw zendingen? Lees meer over alles rondom jouw bezorging, of download de Mijn DHL app om direct aan de slag te gaan. 

Bezorging wijzigen
Meer over bezorgvoorkeuren

Hoe weet ik zeker dat e-mails uit naam van DHL te vertrouwen zijn?

Twijfel je over de echtheid van een mail? Er zijn verschillende manieren waarop je kunt controleren of een e-mail uit naam van DHL spam is of niet. Bekijk dit artikel om te zien wat je kunt doen.

Ik heb een pakket ontvangen dat niet voor mij bestemd is

Is je pakket verwisseld met dat van iemand anders? Dat willen wij natuurlijk rechtzetten! Meld via onze chat dat je pakket is verwisseld. Dan worden de nodige gegevens opgevraagd en gaan we meteen voor je aan de slag.

Ik heb geen afhaalcode voor de DHL pakketautomaat, wat kan ik doen?

Kun je je pakket niet uit de DHL pakketautomaat halen omdat je de afhaalcode niet hebt? Doorloop het volgende stappenplan.

Meer informatie